Τα πάντα για τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ

χωρίς τίτλο 2021 12 05T112601.866

Πουρμπουάρ προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις pour – boire (γαλλικά: Pourboire) που σημαίνουν “Για να πιείς”. Το tipping ειναι μια κίνηση ευγένειας και ανταπόδοσης αφού κάποιος φρόντισε και μας εξυπηρέτησε όπως το να πιούμε και να φάμε καλά η ακόμα και μας βοήθησε με τις βαλίτσες μας οπότε ας ανταποδώσουμε με ένα tip για να διασκεδάσει και εκείνος.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάτι, καθώς τα αυτιά μας έχουν ακούσει πολλά…Τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ ανήκουν και κατανέμονται αποκλειστικά στο προσωπικό. Ακούμε περιπτώσεις μεμονωμένες ευτυχώς στην Ελλάδα που είτε παίρνει ενα ποσοστό και ο ιδιοκτήτης αλλα έχουμε ακούσει περίπτωση και ότι τα παίρνει όλα(μεμονωμένη). Το πώς κατανέμονται τα tips μπορεί να έχει μια πολιτική η επιχείρηση, αλλα απο εκεί και πέρα ολα τα tips ειναι του προσωπικού.

Στην Μεγάλη Βρετανία πολλα εστιατόρια αναμεσά τους Pizza Express, Strada, Zizzi, AskItalian και Giraffe έχουν κατηγορηθεί ότι κρατούν όλη ή μερική από την χρέωση υπηρεσιών ή τα tips χωρίς να τα αποδίδουν στο προσωπικό.

., Τα πάντα για τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ

Σύμφωνα με άγραφο κανόνα, στην Ελλάδα τουλάχιστων, ένα tip πελάτη σε περιπτώσεις εστιατορίων πρέπει να ειναι περίπου 8%-12% του συνολικού λογαριασμού. Υπάρχουν και μέρη ανα τον κόσμο που το φιλοδώρημα εντάσσεται στο τελικό ποσό του λογαριασμού, κάτι που όμως δεν ισχύει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνες, ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει ότι αφήνει μεγαλύτερο πουρμπουάρ σε πιο ακριβά εστιατόρια η και μπάρ αλλα αυτό έχει μία λογική καθώς σε ένα εστιατόριο με 2 Michelin Stars που κοστίζει κατα μέσο όρο 200 ευρώ το άτομο συχνάζουν άτομα που το αντέχει η τσέπη τους .

Ας δούμε τι ισχύει σε άλλες χώρες όμως

  • Στην Αυστραλία  το φιλοδώρημα είναι μέσα στον λογαριασμό, και οτιδήποτε έξτρα είναι προαιρετικό.
  • Στην Δανία σύμφωνα με την νομοθεσία, τα φιλοδωρήματα πρέπει να ενσωματώνονται στον λογαριασμό. Δεν είναι συνιθίζεται να αφήνουν επιπλέον χρήματα.
  • Στην Γαλλία πάντα το φιλοδώρημα είναι μέσα στο λογαριασμό
  • Στην Ιαπωνία μπορούν ακόμα και να θιχτούν αν αφήσετε φιλοδώρημα
  • Στην Ελβετία δε χρειάζεται να αφήσετε φιλοδώρημα καθώς οι εργαζόμενοι πληρώνονται ήδη πολύ καλά, ενώ υπάρχει ήδη στον λογαριασμό σας.

Και μερικές τρελές ιστορίες με tips

  • Ξεκινώντας απο πού αλλου, απο την Μύκονο, Σαουδάραβας πελάτης σε γνωστό κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος είχε κάνει λογαριασμό 25.000 ευρώ, πρόσθεσε το εξωφρενικό χρηματικό ποσό των 40.000 ευρώ σαν tips.
  • To 1984 σε εστιατόριο στην Αμερική ενας καθημερινός πελάτης ζήτησε απο την σερβιτόρα να διαλέξουν μαζί καποιους αριθμούς, μετα απο λίγες που επισκέφτηκε ξανα το κατάστημα ο πελάτης ενημέρωσε την σερβιτόρα οτι κέρδισαν 6 εκατομμύρια δολάρια και τα μοίρασε.
  • Υπάρχει και το άλλο άκρο βέβαια ένας σερβιτόρος εξιστόρησε στα social για την εμπειρία του με έναν πελάτη που άφησε ένα μεγάλο φιλοδώρημα για να εντυπωσιάσει τη κοπέλα του και μετά γύρισε και ζήτησε τα λεφτά πίσω. Το γεύμα κόστιζε περίπου 300 δολάρια, αλλά ο άντρας πρόσθεσε κι ακόμα 100 ως tips,. Όμως όταν το ζευγάρι έφυγε από το μαγαζί μετα από μερικά δευτερόλεπτα, ο άντρας γύρισε στο εστιατόριο χωρίς τη γυναίκα και είπε στον σερβιτόρο να μειώσει το tip στα 20 δολάρια, ο άντρας μάλιστα είπε: «Μείωσε το tip στα 20 δολάρια, απλά το έπαιζα άνετος για να εντυπωσιάσω την κοπέλα μου, καταλαβαίνεις!” » εξιστορεί ο σερβιτόρος.
  • Και τελευταίο και πιο ατυχές αυτό που έγινε στο Texas, ένας πελάτης άφησε 2000 δολάρια στην κοπέλα που τον εξυπηρέτησε γράφοντας επίσης καλά Χριστούγεννα, δυστυχώς για λογιστικούς λόγους το εστιατόριο δεν μπόρεσε να τραβήξει απο την κάρτα και να της αποδώσει περισότερα απο 500 δολάρια καθώς υπήρχε limit στο ποσό των tips που μπορούσε να τραβήξει το pos.

., Τα πάντα για τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top