“Κρασί” Τόσο πολύπλοκο αλλά και τόσο απλό. Ποτέ ίδιο, ποτέ δεδομένο!

χωρίς τίτλο 18

Ένα από τα πλέον σύνθετα καταναλωτικά προϊόντα της αγοράς σήμερα είναι το Κρασί .
Γεωργικό ή βιομηχανικό προϊόν; Προϊόν ή υποπροϊόν; Τόσο απλό και τόσο πολύπλοκο ταυτόχρονα. Τόσο προσιτό και τόσο απρόσιτο. Ποτέ ίδιο, ποτέ δεδομένο!
Πριν λίγα χρόνια ένας καθηγητής marketing management από τις Ηνωμένες Πολιτείες της
Αμερικής μου είχε πει πως ίσως ασχολούμαι με ένα από τα πιο τρελά για τον κλάδο της
επιστήμης του προϊόντα! Μάλιστα μου έδωσε συγχαρητήρια για την τρέλα μου και την
υπομονή μου. Τελικά, μόνο άδικο δεν είχε.
Σκεφτείτε πόσοι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν το κρασί. Όχι μόνο το ¨ποτό¨ κρασί, τον
οίνο, αλλά την φιάλη κρασί που ένας καταναλωτής αγοράζει, στο εστιατόριο, στην κάβα,
στο Super Market.
Η τιμή, value for money, luxury, show off, φθηνό, ακριβό, προσιτό, απρόσιτο, κτλ.
Η ετικέτα, μοντέρνα, old school, περιγραφική, έξυπνη, φανταχτερή, κτλ
Το σχήμα της φιάλης, Αλσατίας, Βουργουνδίας, Μπορντώ, κτλ
Το χρώμα της φιάλης, του γυαλιού, φιμέ, διαφανές, πράσινο κτλ
Το όνομα του Παραγωγού, επώνυμος, ψαγμένος, εναλλακτικός, οίκος, νομάδας, κτλ
Η Περιοχή Προέλευσης, χώρα, νέος κόσμος, παλιός κόσμος, γεωγραφικό διαμέρισμα,
χωριό, όχθη, υποπεριοχή, κτλ
Το όνομα του κρασιού, η εμπορική ονομασία του. Εύκολο, μοντέρνο, διάσημο, κτλ
Βιολογικό, Οργανικό, Φυσικό, Βιοδυναμικό.
Λευκό, ροζέ, ερυθρό.
Αφρώδες, Ημιαφρώδες, Ήρεμο.
Ξηρό, σχεδόν ξηρό, ημίξηρο, ημίγλυκο, γλυκό, φυσικώς γλυκό, ενισχυμένο, λιαστό, icewein,
κτλ.
Κουραστήκατε;
Προσθέστε σε όλα τα ανωτέρω ένα από τα βασικότερα, την ποικιλία του σταφυλιού.
Μαλαγουζιά, Ασύρτικο, Ροδίτης, Σαββατιανό, Αγιωργίτικο, Ξινόμαυρο, Λημνιώνα. Ή μήπως
διεθνείς ποικιλίες όπως Sauvignon Blanc, Chardonnay, Riesling, Pinot Noir, Syrah, Merlot,
Cabernet Sauvignon.
Οι επιλογές δεν σταματούν ποτέ! Κατηγορίες και υποκατηγορίες, στυλ, χρονιές (σοδειές),
μόδα, pairing, διάθεση, ph, εποχή, περίσταση, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ώρα της
ημέρας.
Οπότε ο ρόλος του οινοχόου καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικός είναι και πόσο
σύνθετος συνάμα.
Ο άνθρωπος που ασχολείται με το κρασί επαγγελματικά μπορεί να είναι επιχειρηματίας,
πωλητής, οινοχόος, σερβιτόρος, μετρ, ιδιοκτήτης κάβας, ξενοδόχος, εστιάτορας, μπάρμαν.
Μπορεί βεβαίως να είναι ένας winelover, ένας άνθρωπος που αγαπά να πίνει κρασί, αγαπά
το κρασί, την εικόνα του, την γεωγραφία του τα ταξίδια.
Ο οινοχόος ως επαγγελματίας του κρασιού οφείλει στα πλαίσια της δουλειάς του να είναι
ενημερωμένος για όλα τα παραπάνω και για άλλα τόσα πολλά γύρω από το σερβίρισμα, το
ταίριασμα με το φαγητό, τη διατήρηση, τη συντήρηση, την παρουσίαση και την πώληση του
στον πελάτη.
Η γνώση δε σταματά ποτέ. Οι συνήθειες είναι για να αλλάζουν. Εχθρός του καλού, το
καλύτερο.

Ένα άρθρο του Χρήστου Χριστόπουλου.

Δείτε Παρακάτω το σεμινάριο με θέμα το κρασί με εισηγητή τον Χρήστο Χριστόπουλο.

Caesar salad
Uncategorized
papadakispaul

Η σαλάτα του Καίσαρα γίνεται 100 ετών, ένας αιώνας γαστρονομικής απόλαυσης

Η σαλάτα του Καίσαρα, ένα κλασικό πιάτο σε μενού σε όλο τον κόσμο, γιορτάζει την 100η επέτειό της το 2024. Αυτή η σαλάτα, γνωστή για την απλή αλλά γευστική σύνθεσή του, εφευρέθηκε το 1924 από τον Ιταλοαμερικανό εστιάτορα Καίσαρα Καρντίνι

Διάβασε το άρθρο
DAYcation Greece
Uncategorized
papadakispaul

Τι είναι η νέα τάση στον τουρισμό “Daycation” και τι διαφορές έχει από το “Staycation”

Ο τουρισμός συνεχώς εξελίσσεται, προσφέροντας νέες και καινοτόμες εμπειρίες στους ταξιδιώτες. Τελευταία, οι όροι “Daycation” και “Staycation” έχουν γίνει δημοφιλείς, αντανακλώντας νέες τάσεις στην αναψυχή και τον τουρισμό. τι ακριβώς είναι ομως το “Daycation”, πώς διαφέρει από το “Staycation” Τι

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top