Το πρόγραμμα All Inclusive ξεκίνησε αρχικά από το Club Méd από μια ιδέα του Βέλγου Gérard Blitz, ο οποίος έστησε 200 σκηνές το 1950 σε μια παραλία της Μαγιόρκα, πρόσφερε στους Ευρωπαίους επισκέπτες φαγητό, επαφή με τη φύση και εξωτερικές δραστηριότητες.
Σιγά σιγά, το Club Med αναβάθμισε τις υποδομές του και αντικατέστησε τα αντίσκηνα με καλύβες παραλίας, αλλα και τις καλύβες με ξενοδοχεία. Κάπως έτσι ξεκίνησε η τάση για all inclusive οι οποίες ,συνδυάζουν διαμονή, διατροφή και διασκέδαση σε ένα πακέτο.
Κατα πόσο όμως συμφέρει επιχειρηματικά αυτο το μοντέλο διακοπών τους ξενοδόχους?δηλαδή να τρώει και να πίνουν απεριόριστα όλοι οι φιλοξενούμενοι τους. Η μήπως το “όλοι” δεν ειναι πολύ ακριβές?
Σε έρευνα που έγινε απο την Hoteltraining τον Ιούλιο του 2021 σε δυο ξενοδοχεία All Inclusive της Κρήτης και στο ερωτηματολόγιο συμετείχαν 810 φιλοξενούμενοι απο τις χώρες 31% Δανία, 19% Γερμανία, 16% Πολωνία,15% Αγγλία, 10%,Σουηδία, 7% Βέλγιο,2% Ελλάδα παρατηρήθηκαν τα εξής
.
- 72% Προτιμούν μόνο All Inclusive Πακέτα για τις διακοπές τους
- 55% Ανδρών, γυναικών και παιδίων προτίμουν τα ζυμαρικά στον μπουφέ κατι το οποίο είναι οικονομικό κοστολογικά.
- 23% των φιλοξενουμένων είναι παιδιά τα οποία δεν καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα φαγητού και ως επί το πλείστον Snacks
- 77% είναι ενήλικες.
- 52% των ενηλίκων είναι γυναίκες εκ των οποίων ένα ποσοστό αυτών της τάξης του 29% ακολουθεί κάποιο πρόγραμμα διατροφής για λόγους αισθητικής.
- 9% των γυναικών αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας τα οποία τις αναγκάζουν να προσέχουν τα διατροφή τους.
- 48% είναι άνδρες , το 22% απο αυτούς ακολουθέι κάποια διατροφή λόγω προβλήματων υγείας και το 16% προσέχει την διατροφή του για λόγους αισθητικής.
- 21% δεν θέλουν να επιστρέψουν με παραπάνω κίλα διακοπών στην εργασία τους
- Το 13% των ανδρών δήλωσαν ότι επέλεξαν All Inclusive πρόγραμμα οταν έκαναν την κράτηση ώστε να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ όμως τελικά μόνο τις μισές μέρες της διαμονής τους το έκαναν πράξη.
- Η έρευνα επίσης έδειξε ότι οι φιλοξενούμενοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες στα Food and Beverage τμήματα μόνο τις πρώτες 48 ώρες
- 63% των ενηλίκων πίνουν βαρελίσια μπύρα κατα την διάρκεια της ημέρας κατι το οποίο είναι οικονομικό κοστολογικά.
- 77% των Ελλήνων φιλοξενουμένων καταναλώνουν μεγαλες ποσότητες στο Food και ελάχιστες στο Beverage
Διαπιστώνουμε ότι ο μέσος όρος αυτών που μπόρουν να καταναλώσουν μεγάλες ποσότητες είναι χαμηλός και μετα τις 48 ώρες χαμηλώνει το ποσοστό αυτό ακόμα πιο πολύ.Επίσης παρατηρούμε οτι τα προιόντα που προτιμάει η πλειοψηφία ειναι οικονομικά κοστολογικά.
Έχουμε τους ξενοδόχους που υποστηρίζουν ότι το All Inclusive αυξάνει τους τζίρους και τα κέρδη τους, ότι είναι ωφέλιμο για τους επισκέπτες καθως περνάνε ξέγνοιαστα τις διακοπές τους αλλα και ότι δημιουργεί θέσεις εργασίας για την τοπική κοινωνία. Από την άλλη υπάρχουν αυτοί που μάχονται το All Inclusive αναφέροντας(όχι άδικα) ότι οι φιλοξενούμενοι μένουν εντός του ξενοδοχείου και δεν ξοδεύουν χρήματα στα καταστήματα της περιοχής και κυρίως στις επισιτιστικές επιχειρήσεις.
Το All Inclusive αποτελεί παγκόσμια τάση που καλύπτει την ανάγκη των τουριστών να ελέγξουν το κόστος των διακοπών τους..Υπάρχουν και πολλοί που καταδικάζουν τον συγκεκριμένο τρόπο διακοπών και δαιμονοποιούν ορισμένα τουριστικά προϊόντα τα οποία μας κάνουν ανταγωνιστικούς στη διεθνή αγορά.