Πώς χειριζόμαστε πελάτη που απειλεί να ανεβάσει αρνητική κριτική…

χωρίς τίτλο 39

«Με το καλησπέρα κάτι δεν πήγαινε καλά, αφού υπήρξε διαπραγμάτευση για την τιμή καθώς ο πελάτης -από το Ισραήλ- ήταν walk-in. Στη πορεία επέλεξε δωμάτιο αφού είδε τρεις τύπους δωματίων, αλλά για κακή μας τύχη υπήρχε όντως στο δωμάτιο βλάβη στο νιπτήρα του μπάνιου. Άλλαξε, εννοείτε, με δίκη μας προτροπή.

Το πρωί κατά την αναχώρηση του, εμφανώς αναστατωμένος εξιστόρησε όλη την ιστορία στην πρωινή βάρδια, βάζοντας διάφορες σάλτσες και υπερβολές. Έδειχνε δυσαρεστημένος, αλλά ήταν ηλίου φαεινότερο ότι ήθελε απλώς και άλλη έκπτωση. Όταν είδε ότι δεν γινόταν με δίκη μας πρωτοβουλία αυτό, έβγαλε το κινητό του και έχοντας μπει ήδη στο TripAdvisor μας απείλησε ότι αν δεν του κάνουμε και άλλη έκπτωση θα μας βάλει ένα αστέρι».

, Πώς χειριζόμαστε πελάτη που απειλεί να ανεβάσει αρνητική κριτική…

Η ιστορία που μου εκμυστηρεύτηκε φίλη μου, ιδιοκτήτρια του Hotel Elena στο Ναύπλιο, καταδεικνύει μία τάση που αρχίζει να διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια, με αρκετούς πελάτες να απειλούν ότι θα ανεβάσουν αρνητική κριτική αν δεν ικανοποιηθούν τα ενίοτε παράλογα αιτήματά τους.

Κάθε επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χώρο της φιλοξενίας γνωρίζει καλά την αξία των κριτικών. Ωστόσο, αυτό το γνωρίζουν και οι πελάτες, οι οποίοι συχνά προβαίνουν (ακόμα και πριν μεταβούν στο ξενοδοχείο ή εστιατόριο) εκβιαστικά σε παράλογες απαιτήσεις (επικαλούμενοι την έντονη δυσφορία τους για το παρεχόμενο προϊόν-υπηρεσία), απειλώντας ότι αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, όπως αναβάθμιση ή δωρεάν διανυκτέρευση, θα ανεβάσουν αρνητική κριτική.

Αυτό συνιστά μία δύσκολη κατάσταση για το προσωπικό του ξενοδοχείου/εστιατορίου, το οποίο από την μία δεν επιθυμεί να υποκύψει στις ορέξεις του κάθε παράλογου πελάτη, από την άλλη δεν θέλει να είναι ο λόγος που η επιχείρηση θα λάβει μια αρνητική κριτική.

Ποια όμως είναι τα βήματα για τον σωστό χειρισμό ενός πελάτη που απειλεί ότι θα ανεβάσει αρνητική κριτική; Ας τα δούμε αναλυτικά:

Δείξτε κατανόηση, παραμείνετε ψύχραιμοι

Πρώτα από όλα, όπως και σε κάθε περίπτωση παραπόνου που εκφράζεται από έναν δυσαρεστημένο πελάτη, δείξτε κατανόηση και επιδείξτε ψυχραιμία. Ένα μεγάλο ποσοστό των απειλών πηγάζει από έντονη ενόχληση και αγανάκτηση, οπότε η στάση σας σε αυτή τη φάση δύναται να εκτιμηθεί από τον πελάτη.

Αν παρά τις προσπάθειές σας (και τις υποχωρήσεις σας, μέσα σε λογικά πάντα πλαίσια) ο πελάτης συνεχίσει τις απειλές, απαιτώντας για παράδειγμα να του δοθεί το δωμάτιο χωρίς χρέωση, μην υποκύψετε (αν το πράξετε, θα είναι άδικο προς τους υπόλοιπους επισκέπτες σας). Μπορείτε μάλιστα να του προτείνετε άλλα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην περιοχή.

Καταγράψτε τα πάντα

Καλό είναι όταν ενσκήπτει μια τέτοια σύγκρουση συμφερόντων να καταγράφονται όλα, είτε πρόκειται για προφορική είτε για ηλεκτρονική επικοινωνία, όπως για παράδειγμα τις προσπάθειες που έγιναν για να διευθετηθεί το θέμα. 

Η καταγραφή γεγονότων θα αποβεί χρήσιμη στο επόμενο στάδιο. Μπορείτε επίσης να περάσετε στην αντεπίθεση λέγοντας στον πελάτη ότι τον έχει καταγράψει η κάμερα να απειλεί.

Ειδοποιήστε το TripAdvisor

Αρκετοί δεν γνωρίζουν ότι πλέον υπάρχει υπηρεσία στο TripAdvisor σχετικά με τα κακόβουλα-εκβιαστικά σχόλια. Αμέσως μετά την απειλή για ανάρτηση αρνητικής κριτικής, επικοινωνήστε με την πλατφόρμα («κέντρο διαχείρισης» – «κριτικές» – «αναφορά κριτικής») για να την ενημερώσετε για τα καθέκαστα, επισυνάπτοντας όλα τα στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας.

Εσχάτως το TripAdvisor έχει ξεκινήσει πόλεμο ενάντια σε όλες αυτές τις ψεύτικες-ανυπόστατες κριτικές, καθώς πλήττουν ανεπανόρθωτα τη φήμη του.

Καταγράψτε τι ανεβαίνει

Την ίδια στιγμή, καταγράψτε τι σχόλια μπορεί να «ανέβουν» σε όλες τις σελίδες που φιλοξενούν κριτικές και δράστε άμεσα. Αν εν τέλει δεν αποσυρθεί η ανάρτηση, απαντήστε με επιχειρήματα, χωρίς ωστόσο να είστε είρωνες.

Πάντως, σύμφωνα με έρευνες, ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών που απειλεί να ανεβάσει αρνητική κριτική, εντέλει δεν το πράττει (στο περιστατικό που παρατέθηκε στην αρχή του άρθρου ο πελάτης όντως έγραψε κριτική). Μερικοί απλώς «ρίχνουν άδεια για να πιάσουν γεμάτα»…

Αναρτήθηκε από Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης στο marketing-tips.gr

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top