Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

χωρίς τίτλο 90

«Οι πελάτες μας μάς αγαπάνε. Επιστρέφουν ξανά και ξανά». Πόσες φορές, αλήθεια, έχουμε ακούσει αυτή τη φράση; Αυτά βέβαια είναι καλά νέα για οποιαδήποτε επιχείρηση, καθώς έχει τακτικούς πελάτες (repeaters), το οποίο προφανώς είναι και το ζητούμενο.

Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: είναι οι repeaters και πιστοί (loyals); Μολονότι αρκετοί αβίαστα θα συμφωνήσουν, η αλήθεια είναι κατά τι διαφορετική.

Επειδή ένας πελάτης επιστρέφει στο ξενοδοχείο, δειπνεί στο ίδιο εστιατόριο, χρησιμοποιεί την ίδια αεροπορική εταιρεία, ή ψωνίζει από το ίδιο κατάστημα με ρούχα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πραγματικά πιστός. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να βρούμε τι πραγματικά τον παρακινεί να επιστρέψει.

Μια φίλη σε ένα σεμινάριο με ρώτησε «πώς χειριζόμαστε έναν τακτικό επισκέπτη, που μας προτιμούσε για 15 χρόνια και όχι μόνο σταματάει φέτος, αλλά γράφει και ανυπόστατη αρνητική κριτική;». Αφορμή προφανώς στάθηκε η αύξηση στην τιμή (αναπόφευκτη λόγω των συνθηκών), αν και ήταν η πρώτη όλα αυτά τα χρόνια.

., Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

Η αλήθεια είναι ότι ο τακτικός επισκέπτης δεν είναι απαραίτητα και πιστός. Ας μην τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Ο πελάτης που επιστρέφει σε εμάς μπορεί να το κάνει για διάφορους λόγους, όπως είναι οι χαμηλές τιμές, οι συνεχείς προσφορές, το γαλαντόμο πρόγραμμα επιβράβευσης ή ακόμα και επειδή το ξενοδοχείο ή το μπαρ/εστιατόριο είναι το μοναδικό στην περιοχή ή το μόνο που διαθέτει spa ή επειδή είναι πάνω στο κύμα.

Αν συντρέχουν αυτοί οι λόγοι, τότε οι τακτικοί αυτοί πελάτες, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω δεν είναι απαραίτητα ικανοποιημένοι, μπορεί να αποσκιρτήσουν όταν ο ανταγωνισμός δημιουργήσει κάτι πιο ελκυστικό (π.χ. όταν ρίξει τις τιμές ή όταν ανοίξει κάτι άλλο στην περιοχή, με καλύτερα amenities και εξυπηρέτηση) ή όταν αναγκαστούμε να ανεβάσουμε τις τιμές.

Κάτι αντίστοιχο προφανώς έγινε στο παραπάνω περιστατικό. Ο πελάτης αυτός, θεωρώντας προφανώς ότι «έχει χτίσει το μαγαζί», τα ξέχασε όλα και μόλις του προσφέρθηκε μια υψηλότερη τιμή, αποτραβήχτηκε – κρίνοντας μάλιστα ότι θα έπρεπε να «τιμωρήσει» το ξενοδοχείο.

Ποιος είναι όμως ο loyal πελάτης

Σε αντίθεση με τον repeater, ο loyal επιστρέφει επειδή αυτό που βρίσκει σε εμάς δεν το βρίσκει αλλού, όπως η υποδειγματική και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, οι υπηρεσίες, το όμορφο περιβάλλον ή το συναισθηματικό δέσιμο με το brand ή το προσωπικό (π.χ. επειδή ακολουθεί πράσινες πρακτικές ή αναλαμβάνει κοινωνικές/φιλανθρωπικές δράσεις).

Οι πιστοί πελάτες θα γράψουν διθυραμβικές κριτικές, θα μας συστήσουν σε φίλους, θα καταναλώσουν και άλλα προϊόντα/υπηρεσίες και φυσικά θα κλείσουν τα αυτιά στις σειρήνες του ανταγωνισμού. Συν τοις άλλοις, οι πιστοί πελάτες δεν είναι ευαίσθητοι στην τιμή (τουτέστιν, δεν θα μας γυρίσουν την πλάτη) και μας φτιάχνουν τη μέρα (π.χ. με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μας εξυμνούν).

Ευχαριστούμε τους συνεργάτες Food and Beverage Blog και Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης για το άρθρο

Με πληροφορίες από το 55 Πρακτικές Μάρκετινγκ για Μικρά Ξενοδοχεία

., Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

Complaint for hoteltraiing
Uncategorized
John Protopapadakis

Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε…

Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης Ο πιστός πελάτης είναι αξία ανεκτίμητη για οποιαδήποτε επιχείρηση. Οι λόγοι είναι πολλοί και μάλλον προφανείς: θα επιστρέψει, θα αγοράσει και άλλα προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης, θα μας διαφημίσει, θα γράψει θετική κριτική και θα κλείσει τα αυτιά σε

Διάβασε το άρθρο
Personal Development Hoteltraining
Uncategorized
sarras

Ο Κανόνας Tων 100 Ωρών Kαι Πώς Να Ξεχωρίσεις Στηv Εργασία σου

Ο δρόμος προς την τελειότητα στον επαγγελματικό χώρο απαιτεί αφοσίωση, στόχευση και συστηματική αυτοβελτίωση. Σε αυτήν τη συνεχή προσπάθεια για ανάπτυξη και βελτίωση, ο “Κανόνας των 100 Ωρών” αναδεικνύεται ως ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να ενισχύσει τις προσπάθειές μας.

Διάβασε το άρθρο
mistakes at jobs 2
Uncategorized
sarras

Τα λάθη σε μια επιχείρηση είναι αναπόφευκτα και καθημερινά. Ένα παράδειγμα προς μίμηση

Το όνομα του Tom Watson είναι συνώνυμο με την IBM και την κορυφαία θέση της εταιρείας στον κόσμο της τεχνολογίας. Ωστόσο, πέρα από τις επιχειρηματικές του επιτυχίες, η ιστορία του Watson περιλαμβάνει επίσης μια σπουδαία πράξη ανθρωπιάς αλλά και ευφυΐας

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top