Βασική αρχή μάρκετινγκ: Ενα ξενοδοχείο δεν πουλάει μόνο δωμάτια…

χωρίς τίτλο 2022 02 21T193810.258

Ένα ξενοδοχείο δεν είναι απαραίτητο ότι πουλάει μόνο διαμονή και φαγητό. Ακόμα και τα μικρά ξενοδοχεία θα πρέπει να αναζητήσουν έξυπνες λύσεις ώστε να έχουν πολλαπλές πηγές εσόδων. Μία από αυτές τις λύσεις θα μπορούσε να είναι η ύπαρξη ενός gift shop με τοπικά προϊόντα (και φυσικά όχι με τα παραδοσιακά σουβενίρ, όπως τσολιαδάκια, που θα μπορούσε ο επισκέπτης να βρει παντού). Βέβαια, ένα gift shop θα πρέπει, για να μην περάσει στην αφάνεια, να υποστηριχτεί από το… μάρκετινγκ. Όπως έκανε η Νένα Παλαιοπάνου, μια οξυδερκής μάνατζερ ξενοδοχείου στη Χίο, η οποία πρόσφερε ως welcome υποβρύχια μαστίχα και/ή λουκουμάκι μαστίχα μαζί με σουμάδα Χίου.Κατόπιν οι επισκέπτες της έβρισκαν μαστιχόπιττα ή λουκουμάκι εσπεριδοειδών στα μαξιλάρια (στην προ covid εποχή), αλλά και στο πρωινό.

Η Υποδοχή είχε αναλάβει το έργο της πληροφόρησης. Τους έκανε αναλυτική περιγραφή των “welcome” χιώτικων γεύσεων, τους ενημέρωνε ότι μπορούν να γευτούν πολλές χιώτικες γεύσεις στον κατάλογο του εστιατορίου (τα πιάτα του οποίου είχε πρώτα δοκιμάσει και βαθμολογήσει το ίδιο το προσωπικό – βασική αρχή των πωλήσεων: «δεν μπορείς να πουλήσεις κάτι που δεν το έχεις δοκιμάσει») αλλά και κοκτέιλ με ντόπια προϊόντα στο bar του ξενοδοχείου. Στον κατάλογο υπήρχε μάλιστα αστερίσκος στα χιώτικα προϊόντα που χρησιμοποιούνταν στο μενού, ενθυμίζοντάς τους ότι μπορούν να τα προμηθευτούν από το gift shop του ξενοδοχείου.

Ηταν μία win win πρωτοβουλία, καθώς όλοι κέρδιζαν: το ξενοδοχείο διεύρυνε τα έσοδά του προσφέροντας added value στους καλεσμένους (ενισχύοντας ταυτόχρονα την τοπική οικονομία), οι οποίοι μπορούσαν να δοκιμάσουν –και να αγοράσουν- αυθεντικές γεύσεις χωρίς να κουραστούν (η απόσταση του ξενοδοχείου από την πόλη της Χίου, από όπου θα μπορούσαν να τα προμηθευτούν, ήταν 40 λεπτά με το αυτοκίνητο). Αρκετά δε από τα προϊόντα μπορούσαν μόνο να τα βρουν σε χωριά, με την προϋπόθεση να γνωρίζουν τον παραγωγό. 

., Βασική αρχή μάρκετινγκ: Ενα ξενοδοχείο δεν πουλάει μόνο δωμάτια…

Και επειδή το storytelling δεν θα μπορούσε να απουσιάζει, υπήρχε χαμογελαστή φωτογραφία του παραγωγού ή μικρό photo album (π.χ. για το Χιώτικο μαγιάτικο τριαντάφυλλο και τη διαδικασία που ακολουθείται για τη συγκομιδή του). Επιπλέον, διοργάνωνε και ημέρες γευσιγνωσίας προσκαλώντας τους ντόπιους παραγωγούς να δειγματίσουν τα προϊόντα τους μέσα από δωρεάν interactive δράσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί πελάτες που έτυχε να βρουν αυτά τα χιώτικα προϊόντα σε σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, της έστελναν απευθείας μηνύματα με φωτογραφίες, που ουσιαστικά μιλούσαν για “γλυκές αναμνήσεις”. Είχαν ουσιαστικά “δέσει” το ξενοδοχείο με την Χίο, τις γεύσεις και τις εμπειρίες τους. Εξ ου και το μεγάλο ποσοστό loyalty των επισκεπτών του εν λόγω ξενοδοχείου.Η δαιμόνια μάνατζερ είχε επίσης προχωρήσει σε συνεργασία με ένα unique spot του νησιού, ένα εξαιρετικό εστιατόριο, η (πληρωμένη) διαφήμιση του λογότυπου του οποίου εμφανιζόταν στις μαγνητικές κάρτες εισόδου του ξενοδοχείου. Η υποδοχή τους ενημέρωνε κατά την άφιξη, αλλά και κάθε φορά που ζητούσαν να κάνουν κράτηση στο συγκεκριμένο εστιατόριο της χώρας, ότι με την επίδειξη της κάρτας δωματίου τους θα είχαν έκπτωση 15%. 

Σήμερα, μια από τις πιο διαδεδομένες τάσεις στον τουρισμό είναι το ‘‘live like a local” (ζήσε σαν ντόπιος). Ως εκ τούτου για να προσφέρετε μία ολοκληρωμένη και αυθεντική εμπειρία στους επισκέπτες σας θα πρέπει να τους μυήσετε στα τοπικά προϊόντα του τόπου. Από μία τέτοια πρωτοβουλία θα είστε όλοι κερδισμένοι…

Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης

., Βασική αρχή μάρκετινγκ: Ενα ξενοδοχείο δεν πουλάει μόνο δωμάτια…

hotel training σεμιναρια
Uncategorized
sarras

Customer service. Τα 4 πιο συνηθισμένα λάθη

Customer service. 4 πιο συνηθισμένα λάθη. Οι περισσότερες εταιρείες δεν φημίζονται για την ποιοτική τους εξυπηρέτηση.  Ουκ ολίγες φορές υποπίπτουν σε σφάλματα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να απογοητεύσουν τους πελάτες τους. Τα

Διάβασε το άρθρο
seminars hoteltraining
Uncategorized
papadakispaul

Εργαζόμενοι στον τουρισμό επιλέγουν να κάνουν Career Break (Διάλειμμα απο την καριέρα): Τάσεις και Λόγοι

Ο τουρισμός είναι μια βιομηχανία που συχνά σχετίζεται με την εργασία υπό πίεση, Δύσκολες συνθήκες εργασίας , Συχνές αλλεπάλληλες και βραδινές βάρδιες καθως και αλλα πολλα. Ολο και περισσότερα στελέχη στον χώρο του τουρισμού επιλέγουν να κάνουν “career break,” δηλαδή να

Διάβασε το άρθρο
Ανώνυμο σχέδιο 24
Uncategorized
sarras

Γιατί τα Ξενοδοχεία στην Ελλάδα Σπανίως Επενδύουν σε Learning and Development: Οι Λόγοι και Τα Οφέλη

H απουσία τμημάτων εκπαίδευσης και ανάπτυξης “Learning and Development” στα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα που επηρεάζει την ανάπτυξη και την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τον περιορισμένο αριθμό των ξενοδοχείων που επενδύουν σε

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top