Τα πάντα για τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ

Πουρμπουάρ προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις pour – boire (γαλλικά: Pourboire) που σημαίνουν “Για να πιείς”. Το tipping ειναι μια κίνηση ευγένειας και ανταπόδοσης αφού κάποιος φρόντισε και μας εξυπηρέτησε όπως το να πιούμε και να φάμε καλά η ακόμα και μας βοήθησε με τις βαλίτσες μας οπότε ας ανταποδώσουμε με ένα tip για να διασκεδάσει και εκείνος.

Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάτι, καθώς τα αυτιά μας έχουν ακούσει πολλά…Τα tips ή αλλιώς πουρμπουάρ ανήκουν και κατανέμονται αποκλειστικά στο προσωπικό. Ακούμε περιπτώσεις μεμονωμένες ευτυχώς στην Ελλάδα που είτε παίρνει ενα ποσοστό και ο ιδιοκτήτης αλλα έχουμε ακούσει περίπτωση και ότι τα παίρνει όλα(μεμονωμένη). Το πώς κατανέμονται τα tips μπορεί να έχει μια πολιτική η επιχείρηση, αλλα απο εκεί και πέρα ολα τα tips ειναι του προσωπικού.

Στην Μεγάλη Βρετανία πολλα εστιατόρια αναμεσά τους Pizza Express, Strada, Zizzi, AskItalian και Giraffe έχουν κατηγορηθεί ότι κρατούν όλη ή μερική από την χρέωση υπηρεσιών ή τα tips χωρίς να τα αποδίδουν στο προσωπικό.

.

Σύμφωνα με άγραφο κανόνα, στην Ελλάδα τουλάχιστων, ένα tip πελάτη σε περιπτώσεις εστιατορίων πρέπει να ειναι περίπου 8%-12% του συνολικού λογαριασμού. Υπάρχουν και μέρη ανα τον κόσμο που το φιλοδώρημα εντάσσεται στο τελικό ποσό του λογαριασμού, κάτι που όμως δεν ισχύει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνες, ένα μεγάλο ποσοστό αναφέρει ότι αφήνει μεγαλύτερο πουρμπουάρ σε πιο ακριβά εστιατόρια η και μπάρ αλλα αυτό έχει μία λογική καθώς σε ένα εστιατόριο με 2 Michelin Stars που κοστίζει κατα μέσο όρο 200 ευρώ το άτομο συχνάζουν άτομα που το αντέχει η τσέπη τους .

Ας δούμε τι ισχύει σε άλλες χώρες όμως

  • Στην Αυστραλία  το φιλοδώρημα είναι μέσα στον λογαριασμό, και οτιδήποτε έξτρα είναι προαιρετικό.
  • Στην Δανία σύμφωνα με την νομοθεσία, τα φιλοδωρήματα πρέπει να ενσωματώνονται στον λογαριασμό. Δεν είναι συνιθίζεται να αφήνουν επιπλέον χρήματα.
  • Στην Γαλλία πάντα το φιλοδώρημα είναι μέσα στο λογαριασμό
  • Στην Ιαπωνία μπορούν ακόμα και να θιχτούν αν αφήσετε φιλοδώρημα
  • Στην Ελβετία δε χρειάζεται να αφήσετε φιλοδώρημα καθώς οι εργαζόμενοι πληρώνονται ήδη πολύ καλά, ενώ υπάρχει ήδη στον λογαριασμό σας.

Και μερικές τρελές ιστορίες με tips

  • Ξεκινώντας απο πού αλλου, απο την Μύκονο, Σαουδάραβας πελάτης σε γνωστό κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος είχε κάνει λογαριασμό 25.000 ευρώ, πρόσθεσε το εξωφρενικό χρηματικό ποσό των 40.000 ευρώ σαν tips.
  • To 1984 σε εστιατόριο στην Αμερική ενας καθημερινός πελάτης ζήτησε απο την σερβιτόρα να διαλέξουν μαζί καποιους αριθμούς, μετα απο λίγες που επισκέφτηκε ξανα το κατάστημα ο πελάτης ενημέρωσε την σερβιτόρα οτι κέρδισαν 6 εκατομμύρια δολάρια και τα μοίρασε.
  • Υπάρχει και το άλλο άκρο βέβαια ένας σερβιτόρος εξιστόρησε στα social για την εμπειρία του με έναν πελάτη που άφησε ένα μεγάλο φιλοδώρημα για να εντυπωσιάσει τη κοπέλα του και μετά γύρισε και ζήτησε τα λεφτά πίσω. Το γεύμα κόστιζε περίπου 300 δολάρια, αλλά ο άντρας πρόσθεσε κι ακόμα 100 ως tips,. Όμως όταν το ζευγάρι έφυγε από το μαγαζί μετα από μερικά δευτερόλεπτα, ο άντρας γύρισε στο εστιατόριο χωρίς τη γυναίκα και είπε στον σερβιτόρο να μειώσει το tip στα 20 δολάρια, ο άντρας μάλιστα είπε: «Μείωσε το tip στα 20 δολάρια, απλά το έπαιζα άνετος για να εντυπωσιάσω την κοπέλα μου, καταλαβαίνεις!” » εξιστορεί ο σερβιτόρος.
  • Και τελευταίο και πιο ατυχές αυτό που έγινε στο Texas, ένας πελάτης άφησε 2000 δολάρια στην κοπέλα που τον εξυπηρέτησε γράφοντας επίσης καλά Χριστούγεννα, δυστυχώς για λογιστικούς λόγους το εστιατόριο δεν μπόρεσε να τραβήξει απο την κάρτα και να της αποδώσει περισότερα απο 500 δολάρια καθώς υπήρχε limit στο ποσό των tips που μπορούσε να τραβήξει το pos.

.Ανάρτηση Facebook

  • Βρείτε μας στα Social

  • Uncategorized
    sarras

    Εστιατόρια και ξενοδοχεία στην Αυστρία στηρίζουν με μία σούπα στον κατάλογο τους τον συνάνθρωπο τους

    Μερικά απο τα μεγαλύτερα και πιο διάσημα ξενοδοχεία και εστιατόρια στην Αυστρία λαμβάνουν μέρος στην εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων “Σούπα με νόημα” και δίνουν ενεργά το παράδειγμα ενάντια στη φτώχεια, την πείνα και τη σπατάλη τροφίμων. . Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες

    Διάβασε το άρθρο
    Uncategorized
    papadakispaul

    Η Hilton χρησιμοποιεί τεχνολογία Virtual Reality(VR Oculus) για την εκπαίδευση του προσωπικού της

    Ο Ξενοδοχειακός Όμιλος Hilton χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Oculus for Business για να βελτιώσει την εκπαίδευση και την ανάπτυξη του προσωπικού της Η Hilton είναι μια από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στον κόσμο, με σχεδόν 6.000 ξενοδοχεία σε 117 χώρες. Βραβευμένη

    Διάβασε το άρθρο
    Uncategorized
    sarras

    Εξυπηρέτηση Πελατών σε Φιλοξενία και Εστίαση

    Αναρωτηθήκατε ποτέ για ποιο λόγο φεύγουν οι πελάτες; Μια αρκετά δημοφιλής έρευνα κατέδειξε ότι ο κύριος λόγος απώλειας των πελατών (68%) είναι η προβληματική εξυπηρέτηση, ενώ μόλις το 14% αποχωρεί επειδή το προϊόν/υπηρεσία είναι κακό. . Ενας μόνο αγενής ή αδιάφορος υπάλληλος

    Διάβασε το άρθρο
    Scroll to Top