Για πολλές εταιρείες, οι σπουδές είναι στην κορυφή της λίστας κατά την πρόσληψη. Ενώ η σημασία των σπουδών και εργασιακής εμπειρίας δεν μπορούν να υποτιμηθούν, πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη ικανότητες, όπως τα λεγόμενα Soft Skills.
.
Τι είναι τα Soft Skills?
Τα soft skills είναι οι δεξιότητες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της ζωής του ατόμου μέσω των εμπειριών που βιώνει. Οι HR managers γνωρίζουν ποσό σημαντικός είναι ο παράγοντας των soft skills καθώς αναφέρονται τόσο στις επικοινωνιακές δεξιότητες του ατόμου, τις πεποιθήσεις και την αντίληψη του γύρω από τον εργασιακό τομέα όσο και στην προσαρμοστικότητα του σε διαφορετικά περιβάλλοντα εργασίας. Μερικά είναι ευρέως γνωστά αλλά πάλι όχι γι’ αυτό το λόγο συγκεντρώσαμε κάποια από τα βασικά παρακάτω. Η επικοινωνία, η ευελιξία, η καινοτομία, η ηγεσία, το πάθος, η πειστικότητα, η εξωστρέφεια, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, το ομαδικό πνεύμα, το επιχειρηματικό πνεύμα, η διαχείριση του χρόνου κλπ.
Παράλληλα, εξίσου σημαντικά «soft skills» αποτελούν και κάποια στοιχεία της προσωπικότητας όπως η ευγένεια, η ακεραιότητα, η αισιοδοξία, η αυτοπεποίθηση, η υπευθυνότητα, η ισχυρή εργασιακή ηθική, καθώς επίσης και άλλα προσωπικά γνωρίσματα όπως η δημιουργικότητα, η λογική και κριτική σκέψη, η αποφασιστικότητα και η ταχύτητα λήψης αποφάσεων.
Τα «soft skills» συχνά αποκαλούνται και «people skills», «social skills» και σε αντίθεση με τα «hard skills» τα οποία περιγράφουν το σύνολο των τεχνικών ικανοτήτων ενός ατόμου που χρησιμοποιεί για να διεκπεραιώσει μια σειρά συγκεκριμένων εργασιών στα πλαίσια ενός μόνο επαγγέλματος, τα «soft skills» εφαρμόζονται ευρέως σε πολλά διαφορετικά πεδία.
.
Τα πιο περιζήτητα soft skills
- Leadership: Οι ηγετικές ικανότητες θεωρούνται απαραίτητο εφόδιο για την επαγγελματική εξέλιξη, να μπορείτε, δηλαδή, να δημιουργήσετε το απαραίτητο κλίμα εργασίας και να κατευθύνετε τους άλλους προς τη σωστή κατεύθυνση για την επίτευξη του στόχου σας.
- Communication: Οι επικοινωνιακές δεξιότητες περιλαμβάνουν την ικανότητα να μεταφέρετε αποτελεσματικά τις σκέψεις σας, προφορικά ή γραπτά, καθώς και την ικανότητα να ακούτε και να κατανοείτε τα λεγόμενα των άλλων. Σημαντική είναι επίσης και η γλώσσα του σώματος!
- Collaboration: Οι δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας είναι απαραίτητες σε κάθε χώρο εργασίας, να δουλεύετε αποτελεσματικά με τα υπόλοιπα άτομα της ομάδας σας, σε πνεύμα συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης, προσπαθώντας για τον κοινό σας στόχο.
- Time Management: Η σωστή διαχείριση χρόνου είναι κι αυτή ένα από τα πιο περιζήτητα soft skills στο χώρο εργασίας, και γι’ αυτό είναι σημαντικό να βάζετε προτεραιότητες και να διαχειρίζεστε το χρόνο που διαθέτετε ώστε να μπορείτε να αυξάνετε την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητά σας.
Αν θέλετε να αποκτήσετε κι εσείς τις δεξιότητές σας, ή και να αποκτήσετε πιστοποιητικά παρακολούθησης που θα αποδεικνύουν αυτές τις δεξιότητες, μπορείτε να κάνετε εγγραφή σε κάποιο από τα πολλά online courses που προσφέρονται σε ιστοσελίδες όπως το Coursera,την Ελληνική Hoteltraining.gr αν ασχολείστε με τον τουρισμό, το EdX, το Udemy, το Lynda κ.ά. μερικά από αυτά είναι δωρεάν