Φιλοδώρημα η αλλιώς tips ,ποιες τακτικές επικρατούν στα ξενοδοχεία

Το  tip-πουρμπουάρ αποτελεί συνήθη τακτική και φεύγοντας από το εστιατόριο ή το ξενοδοχείο, το χέρι μπαίνει αυτόματα στην τσέπη για τον ευγενικό υπάλληλο  που μας βοήθησε με τις βαλίτσες ή τη γλυκιά σερβιτόρα που περίμενε μέχρι να παραγγείλουμε η ακόμα  και τον ρεσεψιονιστ που μας εξυπηρέτησε και μας καθοδήγησε σωστά;.

Και μπορεί αυτή η κίνησή να προέρχεται από την κατανόηση και την  εκτίμηση απέναντι στο άτομο  που μας εξυπηρετεί, ωστόσο το tip κρύβει μια πιο σκοτεινή ιστορία. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη χειρονομία συνδέεται με ένα μελανό σημείο της αμερικανικής ιστορίας, τη δουλεία.

Στην Αμερική οι σκλάβοι δεν πληρώνονταν καθόλου από τα αφεντικά τους και ζούσαν μόνο από τα φιλοδωρήματα. Ωστόσο το κοινό αίσθημα απέρριψε αρχικά αυτήν την τακτική καθώς θεωρήθηκε αντιδημοκρατική και αντιαμερικανική.

Όπως και να το πεις, πουρμπουάρ , tip η φιλοδώρημα ,σήμερα έχει επικρατήσει ως η άτυπη ανταμοιβή για μια υπηρεσία από την οποία έχουμε μείνει ευχαριστημένοι.

Ας δούμε όμως τις συνήθεις τακτικές που επικρατούν για το συγκεκριμένο θέμα στα ξενοδοχεία της Ελλάδας.

Υποδοχή

Η Υποδοχή έχει συνήθως ένα box και μοιράζει τα χρήματα δια των ατόμων που εργάζονται και σε ορισμένες περιπτώσεις(σπάνια) ένα συμφωνημένο παραπάνω ποσοστό παίρνει η προϊσταμένη .Στο συγκεκριμένο τμήμα συνήθης πρακτική είναι να τα παραδίδουν στο χέρι του ρεσεψιονιστ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αποκλειστικά δικά του όπως θα δούμε σε παρόμοιες περιπτώσεις στα παρακάτω τμήματα ενός ξενοδοχείου

Καμαριέρα

Ο μισθός μιας καμαριέρας δεν είναι και ο πιο ικανοποιητικός στις περισσότερες των περιπτώσεων και μάλιστα για τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης δουλειάς. Συνηθίζεται σε χώρες ένα ποσό κάτω από το μαξιλάρι, ώστε η συγκεκριμένη καμαριέρα η και η προϊσταμένη της  να καταλάβει πως το ποσό προορίζεται για εκείνη ως ένδειξη στήριξης και ευχαρίστησης και δεν έχουν αφεθεί για να μοιραστεί το ποσό . Ανάλογα με τα αστέρια του ξενοδοχείου στο εξωτερικό ανά ημέρα το ποσό κυμαίνεται από 4 έως 15 ευρώ(στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι λίγο χαμηλότερος).

.

Εστιατόριο

Στο εστιατόριο ενός ξενοδοχείου  απασχολούνται πολλές ειδικότητες Hostess,σερβιτόροι ,μάγειρες ,λάντζα, ταμπλίστες κλπ.Η αλήθεια είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων τα tips πάνε αποκλειστικά στους σερβιτόρους.

Ρωτήσαμε 6 υπευθύνους εστιατόριων ξενοδοχείων και καταλήξαμε στα εξής

-Εάν ο πελάτης τυλίξει το χαρτονόμισμα και το δώσει στο χέρι η το βάλει στην  τσέπη  συγκεκριμένου  σερβιτόρου αφού έχει πληρώσει τον λογαριασμό του, τότε τα χρήματα πάνε αποκλειστικά σε αυτόν .

-Εάν είναι τα tips στον λογαριασμό τοποθετούνται σε συγκεκριμένο σημείο και τα μοιράζονται μια φορά την εβδομάδα η όπως έχει συμφωνηθεί , αναλόγως ωρών που έχει εργαστεί ο κάθε σερβιτόρος και σε ορισμένες περιπτώσεις ο υπεύθυνος εστιατόριού παίρνει ένα μικρό ποσοστό παραπάνω.

Μπαρ

Στο Μπαρ συνηθίζεται όλα τα tips μπαίνουν στο περιβόητο «ποτηρακι» ο Head Bartender αναλαμβάνει να μοιράσει τα tips στους υπόλοιπους που εργαστήκαν στο τμήμα  αυτό  και συνήθως αυτό γίνεται καθημερινά .Και σε αυτή την περίπτωση ο Bar Manager πολλές φορές παίρνει μεγαλύτερο ποσοστό των tips

.

Σίγουρα εμείς δεν είμαστε αυτοί που θα κρίνουν η όχι του πως μοιράζονται τα tips στο εστιατόριο όμως το παράδειγμα του Jamie Oliver το επικροτούμε

Η αλυσίδα ιταλικών εστιατορίων του Jamie Oliver χρησιμοποιεί μια αμφιλεγόμενη πολιτική φιλοδωρήματος στα 42 υποκαταστήματά της. Επί της ουσίας, απαιτείται από τους σερβιτόρους να εγκαταλείψουν το 2% των φιλοδωρημάτων τους από κάθε βάρδια, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian.

Αυτό το 2% λαμβάνεται από τα φιλοδωρήματα που δίνονται μέσω πληρωμής με πιστωτική κάρτα και κατανέμεται μεταξύ του προσωπικού της κουζίνας και του προσωπικού στην πόρτα. Αν και οι σερβιτόροι που εμπλέκονται στη διαφορά δηλώνουν πως δεν έχουν πρόβλημα να μοιράζονται ένα ποσοστό από τα φιλοδωρήματά τους, κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με το γεγονός ότι πρέπει να παραχωρήσει το 2%  από τα συνολικά φιλοδωρήματα- ανεξάρτητα από το πόσο του φιλοδωρήματος.

Αν σας φαίνεται μικρό το 2% θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι ο αριθμός τον μηνά είναι 4ψηφιος για κάθε κατάστημα.

hoteltraining
Uncategorized
sarras

Εξ Αποστάσεως Σεμινάρια Τουριστικών Επαγγελμάτων

Τα σεμινάρια εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για επαγγελματίες του τουρισμού έχουν αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το τελευταίο καιρό. Και αυτό διότι η σημασία του τουρισμού σε πολλές χώρες έχει οδηγήσει σε αύξηση της κατάρτισης και της επαγγελματικής ανάπτυξης του εργατικού δυναμικού. Αν

Διάβασε το άρθρο
Uncategorized
sarras

Ένα ξενοδοχείο με ύψος 190 μέτρα “περικυκλωμένο” με βλάστηση

Ο λόγος για το Oasia Hotel Downtown στην Σιγκαπούρη που βρίσκεται στην κεντρική επιχειρηματική περιοχή της υπερσύγχρονης πόλης, ολοκληρώθηκε το 2016 και το concept εξαρχής ηταν ενα “πράσινο” με όλη την σημασία της λέξης ξενοδοχείο. Εξωτερικά το ξενοδοχείο καλύπτεται από

Διάβασε το άρθρο
Uncategorized
sarras

Η ιστορία του απεριόριστων διαδρομών εφ’ όρου ζωής αεροπορικού εισιτηρίου αξίας 250.000$

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 η αεροπορική εταιρεία American Airlines δεν τα πήγαινε και τόσο καλά, παρά τη μεγάλη της φήμη, η αεροπορική βιομηχανία γινόταν πολύ ανταγωνιστική, με νέες εταιρείες να δημιουργούνται κάθε χρόνο, πράγμα που σήμαινε ότι ο

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top