O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι ειδικός στο marketing με μακρά εμπειρία στην εκπαίδευση. Συζητά και δίνει συμβουλές για την εξυπηρέτηση πελατών και το Airbnb.

received 608208276797063

Επιμέλεια συνέντευξης: Δήμητρα Δολιανίτη

Παίρνοντας συνέντευξη από τον κύριο Πρωτοπαπαδάκη νιώθω ότι ο χρόνος γυρίζει αυτομάτως 22 χρόνια πίσω. Τότε που ως απλή φοιτήτρια το 1998 σπούδαζα στη ΣΤΕ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ. Ως καθηγητής του Marketing μπορούσε εύκολα να διακρίνει κανείς τόσο τη γνώση όσο και την αγάπη που
έτρεφε και τρέφει για την διδασκαλία, τους μαθητές του που ακόμη και σήμερα πολλοί ως επαγγελματίες σέβονται και τιμούν.

H.A: Περιγράψτε μας τον εαυτό σας με 3 λέξεις.
I.Π: Δάσκαλος, συγγραφέας, blogger. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό (παρόλο που,σε μεγάλο βαθμό, η τύχη ορίζεται από εμάς) καθώς αγαπώ αυτά τα 3.
H.A: Ποιους θεωρείτε σημαντικούς σταθμούς στην επαγγελματική σας καριέρα?

I.Π: To 1999, όταν παρά την πατρική προσταγή, επέλεξα να μην πάω στο δημόσιο και να συνεχίσω να διδάσκω. Επίσης, το 2002 όταν ξύπνησα και είπα στον εαυτό μου ότι πρέπει να κάνω κάτι: ή διδακτορικό ή να γράψω ένα βιβλίο σχετικά με το μάρκετινγκ. Ευτυχώς επέλεξα το δεύτερο.

Η.Α: Ποια είναι η πιο αγαπημένη στιγμή στην καθημερινότητά σας?

I.Π: Ανέκαθεν ήθελα όταν μεγαλώσω να ζω κάπου όπου θα ξυπνάω το πρωί και θα βλέπω θάλασσα. Το κατάφερα πριν κάποια χρόνια, όταν μετακομίσαμε στην Αρτέμιδα. Να κάθεσαι στο μπαλκόνι και να συγγράφεις, αξία ανεκτίμητη!
H.A: Υπάρχει κάποιο life’s motto που σας χαρακτηρίζει?
Ι.Π: Eίναι το “Carpe Diem”(άδραξε τη μέρα). Από την εκπληκτική ταινία “Ο κύκλος των Χαμένων Ποιητών”, ένα φιλμ που ομολογώ με σημάδεψε και άλλαξε τον τρόπο που έβλεπα τα πράγματα στη ζωή.

Η.Α: Έχει τίμημα θεωρείτε η επιτυχία? Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή που αντιμετωπίσατε κατά την διάρκεια
της καριέρας σας που σας έκανε να σκεφτείτε ότι το τίμημα ήταν μεγάλο?

Η.Α: Οι Αμερικάνοι λένε “there is a price for everything”. Πάντα στη ζωή μας θα ερχόμαστε αντιμέτωποι με το κόστος ευκαιρίας (η εναλλακτική που “καίμε” επειδή επιλέξαμε έναν άλλο δρόμο). Επειδή ήθελα να κάνω αυτό που αγαπούσα, ήρθα σε ρήξη με τους γονείς μου, με αποτέλεσμα για έξι μήνες να κοιμηθώ στον καναπέ ενός φίλου…

Η.Α: Το σωστό customer service μπορεί να οδηγήσει σε ένα εξίσου καλό customer experience. Θεωρείτε ότι ως χώρα έχουμε αξιοποιήσει σωστά το brand μας για να επιτύχουμε ένα καλό αποτέλεσμα? Τι θεωρείτε ότι απουσιάζει και που πρέπει κατά τη γνώμη σας να στοχεύσουμε?

Ι.Π: Λέγεται ότι κοστίζει 10 δολλάρια για να φέρεις ένα πελάτη στο κατάλυμά σου αλλά μόνο 1 δολλάριο για να τον κρατήσεις. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το 70% των πελατών που κλείνουν την πόρτα σε μία επιχείρηση είναι γιατί απουσιάζει η υπηρεσία, όχι το προιόν. Ως χώρα μείναμε πίσω στο branding ή στο destination marketing. Δεν έχουμε αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό ούτε το Ίντερνετ. Συνεχίζουμε να παίζουμε με όρους του 2000…

Η.Α: Έχετε εκδώσει αρκετά βιβλία και συγγράμματα. Από αυτά ξεχωρίσαμε από τις Εκδόσεις Σταμούλη το βιβλίο με τίτλο «Airbnb- O απόλυτος οδηγός για να διαπρέψεις ως οικοδεσπότης», ιδιαίτερα αγαπητό στο αναγνωστικό κοινό. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να γράψετε για αυτό? 

Ι.Π: To Airbnb ήταν μία έμπνευση της στιγμής. Κάνοντας γυμναστική, σκέφθηκα τη συγγραφή βιβλίου που θα βοηθήσει τον οικοδεσπότη να αυξήσει τις κρατήσεις του. Ως μαρκετίστας, διερεύνησα την αγορά και δεν υπήρχε τίποτα στα ελληνικά – όλα αυτά όταν τα καταλύματα ξεπερνούσαν τα 120.000. Bingo, σκέφτηκα!

, O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι ειδικός στο marketing με μακρά εμπειρία στην εκπαίδευση. Συζητά και δίνει συμβουλές για την εξυπηρέτηση πελατών και το Airbnb.


H.A: Πως βλέπετε να διαμορφώνεται ο κλάδος του τουρισμού μετά από αυτή την πρωτοφανή για τα παγκόσμια δεδομένα υγειονομική κρίση.

Ι.Π: Αναμφίβολα θα πληγεί, όπως και όλοι σχεδόν οι κλάδοι της οικονομίας. Η ζημιά θα είναι μεγάλη και ίσως είναι η στιγμή για μία ενδοσκόπηση, τώρα που τα δεδομένα αλλάζουν. Για παράδειγμα, φθάσαμε σε σημείο τα νησιά του Ιονίου να βασίζονται σχεδόν αποκλειστικά σε μία αγορά: τη βρετανική. Αυτό δεν είναι υγιές, όπως δεν είναι και το μοντέλο all inclusive, καθώς και η εξάρτηση από TO (με τους όρους να γίνονται περισσότερο επαχθείς από ποτέ) ή OTAs. Ακόμα και στο customer service αλλά και το reputation management υστερούμε.

Χρειαζόμαστε ένα νέο μοντέλο (που θα δίνει έμφαση στην ποιότητα, όχι στην ποσότητα), τόσο σε επίπεδο τουριστικού προορισμού όσο και επιχείρησης.
Iωάννης Πρωτοπαπαδάκης, Marketing expert


H.A: Ποια ήταν η πιο χαρακτηριστική στιγμή που θυμάστε διδάσκοντας σε τουριστικές σχολές της Ελλάδας?

Ι.Π: Η πιο χαρακτηριστική στιγμή ήταν όταν έκανα το μεταπτυχιακό μου στην Αμερική. Ηταν ένα περιστατικό που, κατά κάποιο τρόπο, θα με συνόδευε στα
κατοπινά μου χρόνια ως καθηγητής. Τότε, ο καθηγητής, σε ένα μάθημα που προσομοίαζε με τα μαθηματικά, έπαθε black-out αδυνατώντας να λύσει μία
άσκηση στον πίνακα. Για δύο λεπτά κοιτούσε μία τον πίνακα και μία την εκφώνηση της άσκησης. Είχε κολλήσει – ίσως και να μην είχε προετοιμαστεί σωστά. Όταν έγινα καθηγητής, υποσχέθηκα στον εαυτό μου ότι πάντα θα παρακολουθώ τις εξελίξεις και θα βελτιώνομαι ώστε πάντα να μπορώ να απαντήσω σε ερωτήσεις μαθητών που θα έπρεπε να ξέρω.

Η.Α: Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε στους νέους που επιθυμούν να εργαστούν στον τουριστικό κλάδο?

Ι.Π: Πρώτα από όλα, να αγαπούν αυτό που κάνουν. Να ξεκινήσουν από χαμηλά, να απασχοληθούν σε διάφορα πόστα, να έχουν υπομονή και να χτίσουν σταδιακά το βιογραφικό τους, να είναι open-minded και να μην ξεχνούν ποτέ ότι… ο πελάτης πληρώνει το μισθό τους.

Επιμέλεια συνέντευξης: Δήμητρα Δολιανίτη

Περισσότερα θέματα στο Hospitalityambassadeurs

Στο παρακάτω link ακολουθεί το σεμινάριο “Υποδειγματική Εξυπηρέτηση πελατών” στην Hoteltraining του Κυρίου Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη

hoteltraining2023
Uncategorized
sarras

Αυτό το εστιατόριο προσφέρει έκπτωση εώς και 100% ανάλογα με το σωματότυπο σας

Όσο πιο αδύνατος είσαι τόσο μεγαλύτερη η έκπτωση! Αυτή είναι η ασυνήθιστη ιδέα που χρησιμοποιεί το Mongolias Master στο Kuching, ένα εστιατόριο στη Μαλαισία. Οι ειδικές εκπτώσεις είναι πολύ δημοφιλείς στα εστιατόρια. Ειδικά τώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα

Διάβασε το άρθρο
customer, expectation, service-1253483.jpg
Uncategorized
John Protopapadakis

Οταν η υπάλληλος σου λέει “δεν είναι δικιά μου ευθύνη αυτό!”

«Είμαι σε πάρα πολύ γνωστό μπεργκεράδικο, που μάλιστα δαπάνησε πριν χρόνια ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να κάνει rebranding (και να εστιάσει την προσοχή του στα burgers),  και κατευθύνομαι στο γκισέ, όπου δίνω παραγγελία. Η γλυκιά κοπελίτσα, γύρω στα 17-18,

Διάβασε το άρθρο
stairs, stages, feet-4574579.jpg
Uncategorized
sarras

Πώς να διεκδικήσεις την θέση εργασίας που επιθυμείς σε ένα ξενοδοχείο την επόμενη σεζόν

Εάν έχεις αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα να κάνεις μία αναβάθμιση στην καριέρα σου υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις, που θα σε βοηθήσουν να δείξεις ότι είσαι το κατάλληλο άτομο για αυτή τη θέση εργασίας. Οταν αναζητήσεις εργασία

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top