Τι ερώτηση έκανε ένας παρατηρητικός σερβιτόρος…

Its All About You

Μία από τις βασικές αρχές της εξυπηρέτησης πελατών είναι η έμφαση στη λεπτομέρεια. Είναι αυτό που θα σας κάνει να ξεχωρίσετε στο μυαλό του πελάτη σας και θα μείνει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη του – κάτι που στην εποχή του διαδικτύου ευνοεί και τον διαμοιρασμό της ιστορίας.

Για να αντιληφθούμε καλά αυτή την αρχή, θα παραθέσουμε ένα πραγματικό περιστατικό, το οποίο ανέβασε στα social media ο γνωστός customer service expert, Shep Hyken.

O Hyken είχε βγει μαζί με έναν φίλο για να δειπνήσει σε εστιατόριο. Πρώτα ήρθε το ψωμί με το βούτυρο, μετά τα ποτά και μετά ο φίλος του παρήγγειλε μία Σαλάτα του Καίσαρα με κοτόπουλο. Τότε ο άψογος μέχρι εκείνη τη στιγμή σερβιτόρος έκανε την εξής ερώτηση: «Προτιμάτε τα κρουτόν σε ένα ξεχωριστό πιάτο;».

Ο πελάτης έμεινε άναυδος. Μόλις συνήλθε, του απάντησε «Ναι, θα το προτιμούσα», αλλά το ερώτημα που προς στιγμή βασάνισε τους δύο άνδρες ήταν το πώς ήξερε ο σερβιτόρος ότι το προτιμούσε έτσι.

Η απάντηση ήταν απλή και επαφίεται στην παρατηρητικότητα του σερβιτόρου. Ο κύριος αυτός λοιπόν είχε προσέξει ότι ο πελάτης δεν είχε ακουμπήσει το ψωμί με το βούτυρο, οπότε συμπέρανε, σωστά όπως αποδείχθηκε, ότι μάλλον το ψωμί τον αφήνει αδιάφορο… Και για να είναι σίγουρος, ρώτησε.

Εντυπωσιασμένοι οι δύο άνδρες, δεν θα αργούσαν να αντιληφθούν ότι ο σερβιτόρος «έπιανε πουλιά στον αέρα». Παρακολουθούσε και παρατηρούσε τα πάντα: πότε άδειαζαν τα ποτήρια, πότε ολοκλήρωσαν το γεύμα, τη γλώσσα του σώματος, πότε ήταν έτοιμοι να ζητήσουν το λογαριασμό, όλα…

Λίγες μέρες μετά, ο Hyken βρέθηκε μετά της συζύγου σε ένα άλλο εστιατόριο. Εκεί δυστυχώς βίωσε μία απογοητευτική εμπειρία. Ρώτησε τον σερβιτόρο τι του προτείνει για να παραγγείλει. Αυτός τον ερώτησε αν είναι κάτι στο οποίο έχει ιδιαίτερη προτίμηση, για να πάρει την απάντηση «μου αρέσουν όλα από το μενού, αρκεί να μην έχουν μέσα μανιτάρια, τα οποία απεχθάνομαι».

Τότε ο σερβιτόρος πρότεινε ένα πιάτο με κοτόπουλο και με ιταλική σάλτσα. Λίγα λεπτά αργότερα, το δείπνο σερβίρεται και το πιάτο του Hyken ήταν πλημμυρισμένο με… μανιτάρια. Ντροπιασμένος ο σερβιτόρος, ζητάει συγγνώμη και παραδέχεται ότι ήταν δικό του λάθος.

Φυσικά και ήταν δικό του λάθος. Εκανε μια καλή ερώτηση, αλλά δεν άκουσε την απάντηση ή τουλάχιστον δεν άκουσε όλη την απάντηση. Ακόμα όμως και αν την άκουσε (τότε το λάθος είναι της κουζίνας), δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να φέρει αυτό το πιάτο στο τραπέζι του πελάτη.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Marketing Tips

photo 2
Uncategorized
sarras

Αυτός είναι ο καλύτερος μπουφές στον κόσμο (Φωτό+Video)

Το “Les Grands Buffet” είναι ένα από τα πιο διάσημα εστιατόρια της Γαλλίας και βρίσκεται στη Narbonne Ιδρύθηκε από τον Louis Privat το 1997 και από τότε έχει γίνει ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για foodies στη Γαλλία. Θεωρείται

Διάβασε το άρθρο
technology, developer, continents-3435575.jpg
Uncategorized
papadakispaul

Εξατομικευμένη εμπειρία ταξιδιωτών μέσω Artificial Intelligense. Η νέα τάση (AI) που αναδύεται στο χώρο του τουρισμού

H eξατομικευμένη εμπειρία ταξιδιωτών μέσω της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης είναι μία νέα τάση που αναδύεται στο χώρο του τουρισμού και αλλάζει τον τρόπο που οι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν και απολαμβάνουν τις διακοπές τους. Στην εποχή της τεχνολογίας, οι τουρίστες που

Διάβασε το άρθρο
χωρίς τίτλο 2
Uncategorized
sarras

Ξεκαθάρισε τις απορίες σου: Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων απαντά σε ερωτήσεις που απασχολούν τους εργαζόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων, Μανώλης Μπαμιάκης τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο του, απάντησε σε ερωτήσεις που έχουν στείλει αναγνώστες μας και που σίγουρα ενδιαφέρουν το σύνολο των εργαζόμενων στα ξενοδοχεία. 1)Hoteltraining-Ένα συνηθισμένο ερώτημα των εργαζομένων στα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top