Kids Meals: Ενα ισχυρό όπλο marketing στα fast food

kids meal consultant hoteltraining.gr

Τα kids meals δεν είναι απλά μικρότερες μερίδες. Είναι στρατηγικά σχεδιασμένα για να “παγιδεύσουν” τα παιδιά, να επηρεάσουν τους γονείς και να χτίσουν loyalty που διαρκεί… μια ζωή. Από τα McDonald’s Happy Meals μέχρι τα παιδικά μενού των Goody’s, κάθε λεπτομέρεια, από το κουτί μέχρι το παιχνίδακι που περιέχει είναι προσεκτικά μελετημένη.

Το γεύμα που μοιάζει με παιχνίδι

Φωτεινά χρώματα, χαριτωμένα mascots, κουτιά με έκπληξη και φυσικά ένα παιχνιδάκι. Όλα αυτά κάνουν το παιδί να βλέπει το φαγητό σαν εμπειρία παιχνιδιού. Δεν αγοράζει ένα burger αγοράζει την περιπέτεια του να ανοίξει το κουτί και να δει τι κρύβει μέσα.

Το “συλλέξε τα όλα τα παιχνιδάκια” φαινόμενο ενισχύει ακόμα περισσότερο την επιθυμία. Κάθε παιχνίδι γίνεται και ένας λόγος για άλλη μια επίσκεψη.

Pester Power: όταν το παιδί είναι ο πραγματικός πελάτης
Σύμφωνα με έρευνες, το 93% των οικογένειών επηρεάζονται από τα παιδιά οταν παραγγέλνουν. Οι marketers το ξέρουν καλά: αν το παιχνίδι ή ο ήρωας είναι αρκετά συναρπαστικός, το παιδί θα ζητήσει ξανά και ξανά το kids meal μέχρι να υποχωρήσει ο γονιός.
Αυτό είναι το λεγόμενο pester power, και κάνει το παιδί τον πραγματικό decision maker, παρόλο που δεν κρατάει το πορτοφόλι.

Γιατί οι γονείς λένε “ναι”

Για τους γονείς, το kids meal είναι μια “εύκολη λύση”:

  • ένα ολόκληρο πακέτο (κυρίως, συνοδευτικό, ρόφημα, παιχνίδι),
  • λιγότερη φασαρία και τσακωμοί,
  • “υγιεινές” πινελιές (χυμός, φρούτα, μικρότερες πατάτες) που μειώνουν τις ενοχές.

Το μήνυμα προς τους γονείς είναι σαφές: ευκολία, ηρεμία και χαρούμενα παιδιά.

Η ψευδαίσθηση της “καλής τιμής”

Παρά τη φήμη ότι είναι “φθηνά”, τα kids meals δεν είναι πάντα τόσο οικονομικά:

  • οι μερίδες είναι μικρές,
  • οι πατάτες και τα αναψυκτικά έχουν αμελητέο κόστος,
  • τα παιχνίδια παράγονται μαζικά με ελάχιστα λεπτά το κομμάτι.

Αυτό που πουλιέται δεν είναι η αξία του φαγητού, αλλά η αντίληψη της συμφωνίας και κυρίως η υπόσχεση χαμόγελων και ησυχίας.

Από την κούνια μέχρι την ενηλικίωση

Το kids meal δεν μένει μόνο στην παιδική ηλικία. Δημιουργεί αναμνήσεις και νοσταλγία που ακολουθούν τους πελάτες για χρόνια. Πολλοί ενήλικες επιστρέφουν στα ίδια brands με τα δικά τους παιδιά, μεταφέροντας την πιστότητα από γενιά σε γενιά.

McDonald’s Happy Meal: Ο θρύλος του industry

Ξεκίνησε στα τέλη του ’70 και έγινε σημείο αναφοράς για όλο τον κλάδο. Στις διαφημίσεις, το παιχνίδι προβάλλεται περισσότερο από το ίδιο το φαγητό, ενώ το προϊόν συνεχώς εξελίσσεται για να συνδυάζει “χαρά για τα παιδιά” και “ανακούφιση για τους γονείς”.

Burger King tie-ins: Hollywood στο κουτί

Με συνεργασίες από Star Wars μέχρι Ice Age, η Burger King συνέδεσε τα kids meals με ταινίες και ήρωες που ήδη λάτρευαν τα παιδιά. Έτσι, κάθε επίσκεψη γινόταν ένα κομμάτι της κινηματογραφικής εμπειρίας.

Goody’s Junior Meals

Στην Ελλάδα, η Goody’s υιοθέτησε παρόμοια στρατηγική με τα Junior Meals. Παιχνίδια με δημοφιλή cartoons, αρκουδάκια, φωτεινή συσκευασία και συχνά συλλεκτικά themes έκαναν τα παιδιά να αναμένουν το “δώρο” περισσότερο από το burger.

Αν εργάζεστε στην εστίαση, η κατανόηση της ψυχολογίας πίσω από τα kids meals είναι κρίσιμη. Δεν είναι απλώς ένα προϊόν στο μενού· είναι ένα εργαλείο που επηρεάζει οικογένειες, δημιουργεί loyalty και μπορεί να καθορίσει την εικόνα του brand σας για δεκαετίες.

Scroll to Top