Γιατί το F&B είναι το καλύτερο “σχολείο” για έναν Γενικό Διευθυντή

Hotel General Manager Hoteltraining online courses

Στον ξενοδοχειακό κλάδο συχνά μιλάμε για τον ρόλο του Γενικού Διευθυντή (General Manager – GM) και τις πολλαπλές δεξιότητες που απαιτούνται για να οδηγήσει ένα ξενοδοχείο στην επιτυχία. Λίγοι όμως συνειδητοποιούν ότι πολλές από αυτές τις δεξιότητες χτίζονται καθημερινά μέσα από το Food & Beverage Management.

Από τον έλεγχο του κόστους μέχρι τη διαχείριση κρίσεων, ο F&B Manager βρίσκεται στο πιο απαιτητικό πεδίο του ξενοδοχείου. Και όποιος καταφέρει να ξεχωρίσει εκεί, είναι έτοιμος να σταθεί και στη θέση του Γενικού Διευθυντή.

Ας δούμε ποιες είναι οι βασικές “κρυφές” δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσα από την εστίαση:

1. Πειθαρχία στο κόστος (Cost Discipline)

Κάθε Γενικός Διευθυντής γνωρίζει τη σημασία του cost control. Στο F&B όμως δεν είναι θεωρία – είναι καθημερινότητα.
Η διαφορά ανάμεσα σε 28% food cost και 32% food cost μπορεί να καθορίσει αν ένα outlet θα είναι κερδοφόρο ή ζημιογόνο.
Ο F&B Manager μαθαίνει να:

  • διαπραγματεύεται με προμηθευτές,
  • συνάπτει έξυπνες συμφωνίες,
  • παρακολουθεί τη σπατάλη,
  • εφαρμόζει αυστηρούς ελέγχους σε πρώτες ύλες και αποθήκες.

Αυτή η πειθαρχία στο κόστος είναι δεξιότητα-κλειδί για κάθε μελλοντικό GM, γιατί αγγίζει άμεσα τη βιωσιμότητα ολόκληρης της επιχείρησης.

2. Διαχείριση ανθρώπων (People Management)

Λίγα τμήματα σε ένα ξενοδοχείο έχουν τόσο μεγάλη ποικιλία προσωπικού: σεφ, σερβιτόρους, bartenders, banquet crews.
Ηγεσία εδώ σημαίνει να μπορείς να:

  • εμπνέεις την κουζίνα,
  • διατηρείς το service ευγενικό και αποδοτικό,
  • κινητοποιείς μια ομάδα για την προετοιμασία ενός γάμου 300 ατόμων.

Αν μπορείς να ενώσεις τόσες διαφορετικές προσωπικότητες κάτω από έναν κοινό στόχο, έχεις ήδη το DNA του Γενικού Διευθυντή.

3. Διαχείριση κρίσεων (Crisis Management)

Όποιος έχει ζήσει ένα event για εκατοντάδες καλεσμένους, ξέρει καλά ότι πάντα κάτι θα πάει στραβά:

  • έλλειψη προμηθειών,
  • βλάβη στον εξοπλισμό,
  • απρόοπτα με τους πελάτες.

Ο F&B Manager εκπαιδεύεται να βρίσκει λύσεις άμεσα, να καθησυχάζει πελάτες και προσωπικό και να δίνει την εικόνα απόλυτου ελέγχου, ακόμη κι όταν όλα γύρω του δοκιμάζονται.

Αυτή η ικανότητα να χειρίζεσαι την κρίση με ψυχραιμία είναι δεξιότητα που κάθε GM χρειάζεται, ανεξάρτητα από το μέγεθος του ξενοδοχείου.

4. Δημιουργικότητα στα έσοδα (Revenue Creativity)

Η εστίαση είναι ένα από τα πιο δημιουργικά τμήματα ενός ξενοδοχείου. Δεν αφορά μόνο το φαγητό, αλλά το πώς αυτό μπορεί να μετατραπεί σε κέρδος.
Ο F&B Manager εξασκείται σε:

  • upselling και cross-selling,
  • menu engineering με στρατηγική τιμολόγηση,
  • προωθητικές ενέργειες που συνδέουν το F&B με τα δωμάτια ή τα events.

Εδώ η δημιουργικότητα συναντά την επιχειρηματικότητα – και αυτό ακριβώς είναι το μείγμα που χρειάζεται κάθε Γενικός Διευθυντής.

Το F&B Management δεν είναι απλά ένα κομμάτι του ξενοδοχείου· είναι το “σχολείο” όπου καλλιεργούνται οι πιο κρίσιμες δεξιότητες ενός μελλοντικού GM.
Όποιος μπορεί να ισορροπήσει κόστος, προσωπικό, κρίσεις και έσοδα στον κόσμο του F&B, είναι έτοιμος να αναλάβει την κορυφή της ξενοδοχειακής διοίκησης.

Scroll to Top