Γιατί πολλά ξενοδοχεία 4 αστέρων έχουν πιο ικανοποιημένους πελάτες από τα 5 αστέρων

Στον ξενοδοχειακό κλάδο, η συζήτηση γύρω από τη διαφορά μεταξύ ξενοδοχείων 4 αστέρων και ξενοδοχείων 5 αστέρων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Πολλά καταλύματα επιδιώκουν να αποκτήσουν το πέμπτο αστέρι, θεωρώντας ότι αυτό θα τους δώσει άμεσο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, η πραγματικότητα δείχνει πως η μετάβαση αυτή συχνά συνοδεύεται από προκλήσεις.

Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι έμπειροι και απαιτητικοί. Έχοντας επισκεφθεί κορυφαία πεντάστερα ξενοδοχεία σε προορισμούς όπως το Ντουμπάι, η Σιγκαπούρη και οι Μαλδίβες, συγκρίνουν αναπόφευκτα την εμπειρία που λαμβάνουν στην Ελλάδα ή σε άλλες αγορές. Όταν οι παροχές και οι υπηρεσίες ενός καταλύματος δεν ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το χάσμα στις προσδοκίες οδηγεί σε παράπονα, αρνητικές κριτικές και απώλεια φήμης.

Αντίθετα, ένα καλά οργανωμένο ξενοδοχείο 4 αστέρων μπορεί να προσφέρει αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας, υψηλή συνέπεια στην εξυπηρέτηση και αντίστοιχη οικονομική απόδοση. Οι επισκέπτες αυτής της κατηγορίας αναζητούν ποιότητα και αξία χωρίς να περιμένουν το επίπεδο πολυτέλειας των κορυφαίων διεθνών resorts, με αποτέλεσμα να μένουν πιο ικανοποιημένοι.

Ένας ακόμη παράγοντας που συχνά παραβλέπεται είναι το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στους μισθούς και στις εργοδοτικές εισφορές από χώρα σε χώρα. Σε ορισμένους προορισμούς, το κόστος απασχόλησης προσωπικού είναι σημαντικά χαμηλότερο, γεγονός που επιτρέπει στα ξενοδοχεία να διατηρούν μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων και να προσφέρουν υψηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης χωρίς δυσανάλογες πιέσεις στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Αντίθετα, σε χώρες όπου οι μισθοί και οι εισφορές είναι υψηλοί, η αναλογία προσωπικού προς επισκέπτες παραμένει χαμηλότερη, κάτι που επηρεάζει άμεσα την εμπειρία φιλοξενίας. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο «πεντάστερο» ξενοδοχείο να παρέχει εντελώς διαφορετική ποιότητα υπηρεσιών ανάλογα με το πού βρίσκεται γεωγραφικά.

Συνεπώς, η στρατηγική επιλογή ενός ξενοδοχείου να παραμείνει 4 αστέρων μπορεί να είναι πιο βιώσιμη, διατηρώντας ισορροπία ανάμεσα στο κόστος λειτουργίας, στις τιμές διάθεσης και στην ικανοποίηση των επισκεπτών. Η πραγματική ανταγωνιστικότητα δεν βρίσκεται μόνο στον αριθμό των αστεριών, αλλά στη συνέπεια, στην εκπαίδευση του προσωπικού και στην ποιότητα της εμπειρίας που προσφέρεται καθημερινά.

σεμινάρια protel opera housekeeping

Scroll to Top