Red Car Theory Hospitality Edition: Όταν αρχίζεις να βλέπεις τις ευκαιρίες γύρω σου

Έχεις σκεφτεί ποτέ να αγοράσεις ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου, ας πούμε, ένα κόκκινο; Και ξαφνικά, μέσα σε λίγες μέρες, αρχίζεις να βλέπεις κόκκινα αυτοκίνητα παντού. Όχι επειδή αυξήθηκαν ξαφνικά, αλλά επειδή εσύ πλέον είσαι σε εγρήγορση για να τα εντοπίσεις. Αυτή η φαινομενικά απλή παρατήρηση είναι γνωστή ως Red Car Theory, και η δύναμή της ξεπερνά κατά πολύ τον κόσμο της αυτοκίνησης.

Η θεωρία αυτή βασίζεται σε έναν ψυχολογικό μηχανισμό του εγκεφάλου μας που ονομάζεται Ενεργοποιητική Δικτυωτή Δομή (Reticular Activating System – RAS). Είναι το “φίλτρο” που αποφασίζει τι αξίζει την προσοχή μας μέσα σε έναν κόσμο υπερπληροφόρησης. Όταν εστιάζεις σε κάτι — είτε είναι μια ευκαιρία καριέρας, είτε ένα λειτουργικό πρόβλημα, είτε ένα προσωπικό σου όνειρο, ο εγκέφαλός σου αρχίζει να το εντοπίζει πιο συχνά γύρω σου. Δεν άλλαξε ο κόσμος. Άλλαξε ο τρόπος που εσύ τον αντιλαμβάνεσαι.

Στον χώρο της φιλοξενίας, αυτή η θεωρία αποκτά ξεχωριστή σημασία. Είτε εργάζεσαι σε ξενοδοχείο είτε σε εστιατόριο, ο τρόπος που «βλέπεις» την καθημερινότητα καθορίζει και την επαγγελματική σου πορεία. Ένας υπάλληλος υποδοχής που έχει στο μυαλό του τη μελλοντική του εξέλιξη, αρχίζει να παρατηρεί επιχειρησιακά κενά, σημεία βελτίωσης στην εμπειρία του πελάτη, ανάγκες που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί. Ένας σερβιτόρος που δεν βλέπει απλώς τραπέζια, αλλά στιγμές που μπορούν να γίνουν εμπειρίες, ξεχωρίζει γρήγορα. Οι υπόλοιποι απλώς “βγάζουν τη βάρδια”.

Όταν γνωρίζεις τι ζητάς, τότε το μυαλό σου αρχίζει να σου δείχνει τα σημάδια. Όταν έχεις όραμα, θα δεις τα σημεία που οδηγούν προς αυτό. Αυτό που κάνει τη διαφορά δεν είναι η τύχη ούτε οι “γνωριμίες”. Είναι η ικανότητα να βλέπεις πρώτος ό,τι οι άλλοι αγνοούν.

Στο Hoteltraining.gr, πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εξέλιξη ξεκινά από τη συνειδητή αλλαγή αντίληψης. Να αρχίσεις να βλέπεις τις λεπτομέρειες, τις δυνατότητες και τις μικρές αφορμές για βελτίωση που μπορούν να σε πάνε μπροστά.

Την επόμενη φορά που θα μπεις στο ξενοδοχείο ή το εστιατόριο όπου εργάζεσαι, κάνε στον εαυτό σου μια ερώτηση:
“Τι επιλέγω να δω σήμερα;”

Scroll to Top