Το motivation των εργαζομένων ενός ξενοδοχείου αποτελεί καίρια παράμετρο για την απόδοση και την επιτυχία του. Ωστόσο, δεν είναι στατική κατάσταση αλλά μια δυναμική διαδικασία που εξελίσσεται με τον χρόνο.
Είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία να συνειδητοποιούν ότι οι εργαζόμενοι ενδέχεται να είναι motivated από διαφορετικά πράγματα σε διάφορες χρονικές περιόδους αναλόγως των αναγκών τους
Κατά τη διάρκεια της καριέρας τους, οι εργαζόμενοι περνούν από διάφορες φάσεις και περιόδους στη ζωή τους. Στην αρχή, η νεανική ενέργεια και η επιθυμία για εξέλιξη μπορεί να είναι κινητήριες δυνάμεις. Κατά την πέραση του χρόνου, όμως, οι προτεραιότητες και οι προσδοκίες μπορεί να αλλάζουν. Από την εκπλήρωση προσωπικών στόχων, οι εργαζόμενοι μπορεί να μεταβούν σε φάση επιδίωξης επαγγελματικής ικανοποίησης ή αναζήτησης νέων προκλήσεων
Το “motivation” (κίνητρο) αναφέρεται στο εσωτερικό ή εξωτερικό κίνητρο που προωθεί και καθοδηγεί τη συμπεριφορά και τις ενέργειες ενός ατόμου προς την επίτευξη ενός στόχου ή την ικανοποίηση μιας ανάγκης. Είναι ο συνολικός παράγοντας που ενθαρρύνει και καθοδηγεί κάποιον να ενεργήσει προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Το motivation μπορεί να πηγάζει από διάφορες πηγές και να επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες, όπως οι προσωπικές φιλοδοξίες, οι ανάγκες, οι αξίες, οι επιθυμίες, οι επαγγελματικοί στόχοι και οι εξωτερικές ανταμοιβές. Το motivation είναι ένα σημαντικό έννοια στη ψυχολογία, την οργανωτική συμπεριφορά και τη διοίκηση, καθώς επηρεάζει την απόδοση, την προσήλωση στους στόχους και την επίτευξη επιτυχίας.
Η προσέγγιση “Προσέχουμε τους Εργαζομένους Πριν είναι πολύ Αργά” υπογραμμίζει τη σημασία της προληπτικής δράσης. Αναγνωρίζοντας τα σημάδια πιθανής μείωσης του motivation, τα ξενοδοχεία μπορούν να υιοθετήσουν προσαρμοσμένες στρατηγικές, όπως εκπαίδευση, ανάπτυξη καριέρας ή ευελιξία στο ωράριο, προκειμένου να διατηρήσουν και να ανανεώσουν το υψηλό επίπεδο κινητοποίησης των εργαζομένων.
Το motivation των εργαζομένων αποτελεί έναν κλειδί για την αειφόρο επιτυχία του ξενοδοχείου αλλά και της κάθε επιχείρησης. Με την παρακολούθηση και την αντίδραση σε μεταβαλλόμενες ανάγκες και φιλοδοξίες, οι επιχειρήσεις μπορούν να διατηρήσουν μια ισχυρή, ενεργητική και δημιουργική δύναμη εργασίας.