Ξεκαθάρισε τις απορίες σου: Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων απαντά σε ερωτήσεις που απασχολούν τους εργαζόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας

χωρίς τίτλο 2

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων, Μανώλης Μπαμιάκης τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τον χρόνο του, απάντησε σε ερωτήσεις που έχουν στείλει αναγνώστες μας και που σίγουρα ενδιαφέρουν το σύνολο των εργαζόμενων στα ξενοδοχεία.

1)Hoteltraining-Ένα συνηθισμένο ερώτημα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία είναι αν δικαιούται ο εργοδότης να κρατάει μέρος του μισθού για διαμονη-διατροφη.Τι ισχύει τελικά σύμφωνα με την νομοθεσια;

Μανώλης Μπαμιάκης-Bάση συλλογικών συμβάσεων που ισχύουν σε όλη την Ελλάδα( τοπικών και πανελλήνιας) εξαρτάται την περιοχή  μπορεί ο εργοδότης να κάνει παρακράτηση απο το μισθό του εργαζομένου ( τροφή και διαμονή) από 9% εως 15%

2)Hoteltraining-Πώς μπορεί να κατοχυρωθεί  νομικά ένας εργαζόμενος ότι θα προσληφθεί την επόμενη σεζόν όταν εργάζεται σε εποχιακό ξενοδοχείο;

Μανώλης Μπαμιάκης-Eργαζόμενος που έχει συμπληρώσει ένα χρόνο προϋπηρεσίας στην ίδια επιχείρηση (360 ημέρες εργασίας) μπορεί να διεκδίκηση την επαναπρόσληψη του μέσω αίτησης που μπορεί να κάνει από το σωματείο της περιοχής του έως τις 30 Ιανουαρίου.             

, Ξεκαθάρισε τις απορίες σου: Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων απαντά σε ερωτήσεις που απασχολούν τους εργαζόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας                   

3)Hoteltraining-Βλέπουμε στα social ότι πολλοί εργαζόμενοι αναφέρουν ότι κάνουν καταγγελίες στο σωματείο και στην επιθεώρηση εργασίας όμως δεν γίνονται έλεγχοι στον καταγγελομενο. Ισχυει κάτι τέτοιο;

Μανώλης Μπαμιάκης-Αυτό είναι ένα παραμύθι που το λένε αυτοί που δεν τολμάνε να καταγγείλουν. όταν γίνει μια καταγγελία στην επιθεώρηση εργασίας αυτοί πρέπει να πάνε να κάνουν έλεγχο γιατί πρέπει να δώσουν αναφορά για τα πεπραγμένα τους. Εδώ όμως υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα που πολλές φορές δεν μπορεί να γίνει άμεσα έλεγχος γιατί δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό στις επιθεωρήσεις εργασίας. Εμείς σαν σωματεία δεν μπορούμε να κάνουμε μονοι μας έλεγχο. πηγαίνουμε σε ελέγχους συνοδεύοντας τους επιθεωρητές εργασίας.     

  4)Hoteltraining-Υπάρχει κάποιος χρόνος μέσα στον οποίο υποχρεωτικά ένας εργοδότης σε εποχιακό ξενοδοχειο πρέπει να καταβάλει το επίδομα αδείας και αποζημίωση αδείας;

Μανώλης Μπαμιάκης-Τα επιδόματα πρέπει να καταβάλλονται με τη λήξη της συνεργασίας εργοδότη και εργαζομένου.       

5)Hoteltraining-Ο χρόνος διαλείμματος σύμφωνα με την νομοθεσια παρατείνει το 8ωρο;Δηλαδή η μισή ώρα προστίθεται στο 8ωρο;           

Μανώλης Μπαμιάκης-Το διάλειμμα μισής ώρας  είναι υποχρεωτικό και προστίθεται στο 8ωρο. δηλαδή εάν δουλεύεις 8 ώρες γίνονται 8 και 30 λεπτά.     

6)Hoteltraining-Έχει δικαίωμα ο εργοδότης να έχει κάμερες στον χώρο εργασίας του για παράδειγμα στην κουζίνα;

Μανώλης Μπαμιάκης-Απαγορεύονται οι κάμερες στην κουζίνα και εάν γίνει καταγγελία στην αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων το πρόστιμο είναι 10.000 χιλιάδες ευρώ.                 

7)Hoteltraining-Η στολή εργασιας με την οποία εργάζεται ο εργαζόμενος είναι υποχρεωτικό να την παρέχει το ξενοδοχείο;Αν δεν την παρέχει την στολη τι δικαιάται ο εργαζόμενος;με τα υποδήματα τι ισχύει;  

Μανώλης Μπαμιάκης-Ο εργοδότης ειναι υποχρεωμένος να παρέχει στολή εργασίας στα ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων και στις κατηγορίες α και β μισθωτών σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να τους καταβάλει 10% επι του βασικού μισθού τους.           

Hoteltraining-Υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλατε να προσθέσετε και που θα είναι σημαντικό για τον ξενοδοχουπάλληλο?

Μανώλης Μπαμιάκης-Όταν ξεκινάει η συνεργασία μεταξύ εργοδότη και εργαζομένου πρέπει να υπογράφεται σύμβαση εργασίας που θα αναφέρει το χρονικό διάστημα της συνεργασίας τους ,τους ορούς αμοιβής ,την ειδικότητα και την ημερομηνία καταβολής του μισθού.

Τέλος ο εργοδότης πρέπει να δίνει αναλυτικά σημειώματα μισθοδοσίας στο τέλος κάθε μηνός είτε στο χέρι είτε με email.                   

., Ξεκαθάρισε τις απορίες σου: Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Χανίων απαντά σε ερωτήσεις που απασχολούν τους εργαζόμενους στον κλάδο της φιλοξενίας                                                                                                                                                                                                                                                     

                   

                                                                                  

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top