Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

χωρίς τίτλο 90

«Οι πελάτες μας μάς αγαπάνε. Επιστρέφουν ξανά και ξανά». Πόσες φορές, αλήθεια, έχουμε ακούσει αυτή τη φράση; Αυτά βέβαια είναι καλά νέα για οποιαδήποτε επιχείρηση, καθώς έχει τακτικούς πελάτες (repeaters), το οποίο προφανώς είναι και το ζητούμενο.

Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: είναι οι repeaters και πιστοί (loyals); Μολονότι αρκετοί αβίαστα θα συμφωνήσουν, η αλήθεια είναι κατά τι διαφορετική.

Επειδή ένας πελάτης επιστρέφει στο ξενοδοχείο, δειπνεί στο ίδιο εστιατόριο, χρησιμοποιεί την ίδια αεροπορική εταιρεία, ή ψωνίζει από το ίδιο κατάστημα με ρούχα δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πραγματικά πιστός. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να βρούμε τι πραγματικά τον παρακινεί να επιστρέψει.

Μια φίλη σε ένα σεμινάριο με ρώτησε «πώς χειριζόμαστε έναν τακτικό επισκέπτη, που μας προτιμούσε για 15 χρόνια και όχι μόνο σταματάει φέτος, αλλά γράφει και ανυπόστατη αρνητική κριτική;». Αφορμή προφανώς στάθηκε η αύξηση στην τιμή (αναπόφευκτη λόγω των συνθηκών), αν και ήταν η πρώτη όλα αυτά τα χρόνια.

., Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

Η αλήθεια είναι ότι ο τακτικός επισκέπτης δεν είναι απαραίτητα και πιστός. Ας μην τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Ο πελάτης που επιστρέφει σε εμάς μπορεί να το κάνει για διάφορους λόγους, όπως είναι οι χαμηλές τιμές, οι συνεχείς προσφορές, το γαλαντόμο πρόγραμμα επιβράβευσης ή ακόμα και επειδή το ξενοδοχείο ή το μπαρ/εστιατόριο είναι το μοναδικό στην περιοχή ή το μόνο που διαθέτει spa ή επειδή είναι πάνω στο κύμα.

Αν συντρέχουν αυτοί οι λόγοι, τότε οι τακτικοί αυτοί πελάτες, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω δεν είναι απαραίτητα ικανοποιημένοι, μπορεί να αποσκιρτήσουν όταν ο ανταγωνισμός δημιουργήσει κάτι πιο ελκυστικό (π.χ. όταν ρίξει τις τιμές ή όταν ανοίξει κάτι άλλο στην περιοχή, με καλύτερα amenities και εξυπηρέτηση) ή όταν αναγκαστούμε να ανεβάσουμε τις τιμές.

Κάτι αντίστοιχο προφανώς έγινε στο παραπάνω περιστατικό. Ο πελάτης αυτός, θεωρώντας προφανώς ότι «έχει χτίσει το μαγαζί», τα ξέχασε όλα και μόλις του προσφέρθηκε μια υψηλότερη τιμή, αποτραβήχτηκε – κρίνοντας μάλιστα ότι θα έπρεπε να «τιμωρήσει» το ξενοδοχείο.

Ποιος είναι όμως ο loyal πελάτης

Σε αντίθεση με τον repeater, ο loyal επιστρέφει επειδή αυτό που βρίσκει σε εμάς δεν το βρίσκει αλλού, όπως η υποδειγματική και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση, οι υπηρεσίες, το όμορφο περιβάλλον ή το συναισθηματικό δέσιμο με το brand ή το προσωπικό (π.χ. επειδή ακολουθεί πράσινες πρακτικές ή αναλαμβάνει κοινωνικές/φιλανθρωπικές δράσεις).

Οι πιστοί πελάτες θα γράψουν διθυραμβικές κριτικές, θα μας συστήσουν σε φίλους, θα καταναλώσουν και άλλα προϊόντα/υπηρεσίες και φυσικά θα κλείσουν τα αυτιά στις σειρήνες του ανταγωνισμού. Συν τοις άλλοις, οι πιστοί πελάτες δεν είναι ευαίσθητοι στην τιμή (τουτέστιν, δεν θα μας γυρίσουν την πλάτη) και μας φτιάχνουν τη μέρα (π.χ. με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μας εξυμνούν).

Ευχαριστούμε τους συνεργάτες Food and Beverage Blog και Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης για το άρθρο

Με πληροφορίες από το 55 Πρακτικές Μάρκετινγκ για Μικρά Ξενοδοχεία

., Repeaters. Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top