Εξυπηρέτηση του πελάτη και εμπειρία του πελάτη. Είναι το ίδιο;

χωρίς τίτλο 2022 03 25T203141.491

Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης

Συχνά στα σεμινάρια οι συμμετέχοντες ρωτούν αν η ‘’εξυπηρέτηση του πελάτη’’ (customer service) και η ‘’εμπειρία του πελάτη’’ (customer experience ή CX) είναι δύο ταυτόσημες έννοιες. Αν όχι, τότε σε τι διαφέρουν;Η αλήθεια είναι ότι οι δύο αυτές έννοιες συνδέονται, καθώς η μία υπάγεται στην άλλη. Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, ας δούμε πρώτα τι σημαίνουν ακριβώς οι δύο όροι. 

Εξυπηρέτηση του πελάτη είναι όλες οι επαφές (interactions) που έχει ο πελάτης (δια ζώσης ή ηλεκτρονικά) με το προσωπικό της εταιρείας. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι το customer service δεν είναι απλώς ένα τμήμα (στο οποίο «καταλήγει» ο πελάτης όταν έχει πρόβλημα ή παράπονο), αλλά είναι ευθύνη όλων μέσα στην εταιρεία. Σε ένα ξενοδοχείο, για παράδειγμα, customer service ασκούν όλοι οι εργαζόμενοι που έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη, π.χ. receptionist, barista, σερβιτόρος, καμαριέρα, σεφ και πολλοί άλλοι. Αντιλαμβανόμαστε φυσικά ότι έστω και ένας από αυτούς «να μην θέλει ή να μην μπορεί» να προσφέρει ποιοτική εξυπηρέτηση (π.χ. είναι αδιάφορος ή αγενής), τότε ο επισκέπτης θα δυσανασχετήσει.

Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει ένας πιο ”φρέσκος” όρος, αυτός της εμπειρίας του πελάτη, για να περιγράψει κάθε επαφή που έχει αυτός με την επιχείρηση και τα προϊόντα της, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και το σκέλος της εξυπηρέτησης. Το customer experience περιγράφει όλο το ‘’ταξίδι’’ του πελάτη με την εταιρεία, όλες τις επαφές (touchpoints) που έχει μαζί της, από την αρχή μέχρι το τέλος. Για παράδειγμα, ο χρήστης διαβάζει τις κριτικές (και τις απαντήσεις), περιηγείται στο site (π.χ. το όποιο μπορεί να είναι δύσχρηστο), βλέπει ένα σχετικό και άκρως περιγραφικό video, διαβάζει εταιρικές αναρτήσεις (π.χ. ‘’10 πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος στο νησί’’), καταφθάνει στο ξενοδοχείο (όπου, αλληλοεπιδρώντας και με τις 5 αισθήσεις, παρατηρεί τα πάντα, από τις πινακίδες και το πάρκινγκ, μέχρι τα χρώματα, τις μυρωδιές, τα amenities του δωματίου και πολλά άλλα) και τέλος αποχωρεί (π.χ. ένα ευχαριστήριο μήνυμα του έρχεται δύο μέρες μετά, ενθαρρύνοντάς τον να γράψει κριτική). 

., Εξυπηρέτηση του πελάτη και εμπειρία του πελάτη. Είναι το ίδιο;

kariera
Uncategorized
papadakispaul

Hoteltraining.gr: Συμμετοχή στο Tourism Meeting Point 2025

Η Hoteltraining.gr με μεγάλη χαρά συμμετέχει στο Tourism Meeting Point 2025, που διοργανώνεται από το Kariera.gr και τη Workathlon στις 8 Φεβρουαρίου 2025 Στο Ηράκλειο και συγκεκριμένα στο Ξενοδοχείο Galaxy. Το event, που θα πραγματοποιηθεί με στρατηγικούς συνεργάτες την Bar Academy και την Hoteltraining.gr και Gold Sponsor Domes Resorts, αποτελεί την

Διάβασε το άρθρο
Employee feeling good hotels
Uncategorized
papadakispaul

Εργασία σε Ξενοδοχείο: Πώς να Ζήσεις και Όχι Απλά να Επιβιώσεις

Το παρακάτω άρθρο μας το έστειλε ένας συνεργάτης μας, ένας επαγγελματίας που εργάζεται χρόνια στον ξενοδοχειακό κλάδο και έχει βιώσει όλες τις δυσκολίες αλλά και τις προκλήσεις αυτής της απαιτητικής δουλειάς. Μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις και τις εμπειρίες του

Διάβασε το άρθρο
Hoteltraining Housekeeping
Uncategorized
papadakispaul

Οροφοκομία. Το Άλφα και το Ωμέγα στην λειτουργία ενός ξενοδοχείου

Η οροφοκομία δεν είναι απλώς μια υπηρεσία καθαρισμού. Είναι μια κρίσιμη λειτουργία που βρίσκεται στον πυρήνα της επιτυχημένης λειτουργίας ενός ξενοδοχείου. Εξασφαλίζει την άνεση, την υγιεινή και την ασφάλεια των επισκεπτών, ενώ διαμορφώνει καθοριστικά την εικόνα του καταλύματος. Παρά την

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top