Φιλοδώρημα η αλλιώς tips ,ποιες τακτικές επικρατούν στα ξενοδοχεία

Tips

Το  tip-πουρμπουάρ αποτελεί συνήθη τακτική και φεύγοντας από το εστιατόριο ή το ξενοδοχείο, το χέρι μπαίνει αυτόματα στην τσέπη για τον ευγενικό υπάλληλο  που μας βοήθησε με τις βαλίτσες ή τη γλυκιά σερβιτόρα που περίμενε μέχρι να παραγγείλουμε η ακόμα  και τον ρεσεψιονιστ που μας εξυπηρέτησε και μας καθοδήγησε σωστά;.

Και μπορεί αυτή η κίνησή να προέρχεται από την κατανόηση και την  εκτίμηση απέναντι στο άτομο  που μας εξυπηρετεί, ωστόσο το tip κρύβει μια πιο σκοτεινή ιστορία. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη χειρονομία συνδέεται με ένα μελανό σημείο της αμερικανικής ιστορίας, τη δουλεία.

Στην Αμερική οι σκλάβοι δεν πληρώνονταν καθόλου από τα αφεντικά τους και ζούσαν μόνο από τα φιλοδωρήματα. Ωστόσο το κοινό αίσθημα απέρριψε αρχικά αυτήν την τακτική καθώς θεωρήθηκε αντιδημοκρατική και αντιαμερικανική.

Όπως και να το πεις, πουρμπουάρ , tip η φιλοδώρημα ,σήμερα έχει επικρατήσει ως η άτυπη ανταμοιβή για μια υπηρεσία από την οποία έχουμε μείνει ευχαριστημένοι.

Ας δούμε όμως τις συνήθεις τακτικές που επικρατούν για το συγκεκριμένο θέμα στα ξενοδοχεία της Ελλάδας.

Υποδοχή

Η Υποδοχή έχει συνήθως ένα box και μοιράζει τα χρήματα δια των ατόμων που εργάζονται και σε ορισμένες περιπτώσεις(σπάνια) ένα συμφωνημένο παραπάνω ποσοστό παίρνει η προϊσταμένη .Στο συγκεκριμένο τμήμα συνήθης πρακτική είναι να τα παραδίδουν στο χέρι του ρεσεψιονιστ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αποκλειστικά δικά του όπως θα δούμε σε παρόμοιες περιπτώσεις στα παρακάτω τμήματα ενός ξενοδοχείου

Καμαριέρα

Ο μισθός μιας καμαριέρας δεν είναι και ο πιο ικανοποιητικός στις περισσότερες των περιπτώσεων και μάλιστα για τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης δουλειάς. Συνηθίζεται σε χώρες ένα ποσό κάτω από το μαξιλάρι, ώστε η συγκεκριμένη καμαριέρα η και η προϊσταμένη της  να καταλάβει πως το ποσό προορίζεται για εκείνη ως ένδειξη στήριξης και ευχαρίστησης και δεν έχουν αφεθεί για να μοιραστεί το ποσό . Ανάλογα με τα αστέρια του ξενοδοχείου στο εξωτερικό ανά ημέρα το ποσό κυμαίνεται από 4 έως 15 ευρώ(στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι λίγο χαμηλότερος).

., Φιλοδώρημα η αλλιώς tips ,ποιες τακτικές επικρατούν στα ξενοδοχεία

Εστιατόριο

Στο εστιατόριο ενός ξενοδοχείου  απασχολούνται πολλές ειδικότητες Hostess,σερβιτόροι ,μάγειρες ,λάντζα, ταμπλίστες κλπ.Η αλήθεια είναι ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων τα tips πάνε αποκλειστικά στους σερβιτόρους.

Ρωτήσαμε 6 υπευθύνους εστιατόριων ξενοδοχείων και καταλήξαμε στα εξής

-Εάν ο πελάτης τυλίξει το χαρτονόμισμα και το δώσει στο χέρι η το βάλει στην  τσέπη  συγκεκριμένου  σερβιτόρου αφού έχει πληρώσει τον λογαριασμό του, τότε τα χρήματα πάνε αποκλειστικά σε αυτόν .

-Εάν είναι τα tips στον λογαριασμό τοποθετούνται σε συγκεκριμένο σημείο και τα μοιράζονται μια φορά την εβδομάδα η όπως έχει συμφωνηθεί , αναλόγως ωρών που έχει εργαστεί ο κάθε σερβιτόρος και σε ορισμένες περιπτώσεις ο υπεύθυνος εστιατόριού παίρνει ένα μικρό ποσοστό παραπάνω.

Μπαρ

Στο Μπαρ συνηθίζεται όλα τα tips μπαίνουν στο περιβόητο «ποτηρακι» ο Head Bartender αναλαμβάνει να μοιράσει τα tips στους υπόλοιπους που εργαστήκαν στο τμήμα  αυτό  και συνήθως αυτό γίνεται καθημερινά .Και σε αυτή την περίπτωση ο Bar Manager πολλές φορές παίρνει μεγαλύτερο ποσοστό των tips

., Φιλοδώρημα η αλλιώς tips ,ποιες τακτικές επικρατούν στα ξενοδοχεία

Σίγουρα εμείς δεν είμαστε αυτοί που θα κρίνουν η όχι του πως μοιράζονται τα tips στο εστιατόριο όμως το παράδειγμα του Jamie Oliver το επικροτούμε

Η αλυσίδα ιταλικών εστιατορίων του Jamie Oliver χρησιμοποιεί μια αμφιλεγόμενη πολιτική φιλοδωρήματος στα 42 υποκαταστήματά της. Επί της ουσίας, απαιτείται από τους σερβιτόρους να εγκαταλείψουν το 2% των φιλοδωρημάτων τους από κάθε βάρδια, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian.

Αυτό το 2% λαμβάνεται από τα φιλοδωρήματα που δίνονται μέσω πληρωμής με πιστωτική κάρτα και κατανέμεται μεταξύ του προσωπικού της κουζίνας και του προσωπικού στην πόρτα. Αν και οι σερβιτόροι που εμπλέκονται στη διαφορά δηλώνουν πως δεν έχουν πρόβλημα να μοιράζονται ένα ποσοστό από τα φιλοδωρήματά τους, κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με το γεγονός ότι πρέπει να παραχωρήσει το 2%  από τα συνολικά φιλοδωρήματα- ανεξάρτητα από το πόσο του φιλοδωρήματος.

Αν σας φαίνεται μικρό το 2% θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι ο αριθμός τον μηνά είναι 4ψηφιος για κάθε κατάστημα.

., Φιλοδώρημα η αλλιώς tips ,ποιες τακτικές επικρατούν στα ξενοδοχεία

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top