Γιατί εν καιρώ κρίσης λογω Covid ανοίγουν τόσο πολλά ξενοδοχεία;

MODERNIST1

Η ζημιά που προκάλεσε ο Covid-19 στον κλάδο της φιλοξενίας είναι τεράστια. Μόνο στην Αμερική έχουν χαθεί 5 εκατ. θέσεις εργασίας, με πολλά καταλύματα να ρίχνουν τίτλους τέλους και με τις πληρότητες των ξενοδοχείων, παρά τις «ψαλιδισμένες» τιμές, να σημειώνουν κατακόρυφη πτώση, που φθάνει το 95% (σύμφωνα με έρευνες, το 65% των ξενοδοχείων έχει πληρότητα χαμηλότερη του 50%).

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι, παρά τη ζοφερή εικόνα που επικρατεί (και) στον χώρο της τουριστικής βιομηχανίας, τον τελευταίο καιρό ανοίγουν συνέχεια νέα ξενοδοχεία (αρκετά από τα οποία είναι 5στερα), όχι μόνο στην Αμερική αλλά παγκοσμίως. Η Hilton, για παράδειγμα, άνοιξε 60 ξενοδοχεία το δεύτερο τρίμηνο του 2020 ενώ η Marriott άλλα 163 από την αρχή του χρόνου.

Χιλιάδες επώνυμα και όχι μόνο, ξενοδοχεία, από την Αμερική μέχρι την Αυστραλία και την Αφρική, έχουν ανοίξει τον τελευταίο καιρό ή αναμένεται να ανοίξουν μέσα στο φθινόπωρο. Κάποιοι μάλιστα μιλούν για ένα «αχνό φως που διαφαίνεται στο τέλος του τούνελ». Αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετά από αυτά τα ξενοδοχεία είχαν προγραμματιστεί να ανοίξουν νωρίτερα, πριν μερικούς μήνες, αλλά, ελέω πανδημίας, μετέφεραν το άνοιγμα για αργότερα.

Κάτι ανάλογο ισχύει και στην Ελλάδα, όπου, παρά την πανδημία, τον τελευταίο καιρό κάνουν ντεμπούτο ανά τη χώρα διάφορες ξενοδοχειακές αλυσίδες και ανεξάρτητα ξενοδοχεία. Μία απλή επίσκεψη στο έγκριτο etravelnews.gr του πολύ καλού φίλου και συναδέλφου Αλέξη, θα μας πείσει για του λόγου το αληθές.

, Γιατί εν καιρώ κρίσης λογω  Covid ανοίγουν τόσο πολλά ξενοδοχεία;

Πώς εξηγείται όμως η άφιξη τόσο πολλών ξενοδοχείων σε μία δύσκολη χρονικά συγκυρία; Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι κάποια στιγμή (το πότε ακριβώς είναι άγνωστο – προφανώς όταν βγει το εμβόλιο) η τουριστική βιομηχανία θα επανέλθει (ή και θα φθάσει σε νέα υψηλά) στην προ πανδημίας κατάσταση. Ιδιαίτερα στη χώρα μας και κυρίως στην Αθήνα (που είχε εξελιχθεί σε city-break προορισμό), η τουριστική βιομηχανία ανθούσε κάθε χρόνο, παρουσιάζοντας ανοδικές τάσεις.

Υπάρχει, ωστόσο, και ένας άλλος λόγος. Από τη φάση του σχεδιασμού μέχρι τη φάση της υλοποίησης μεσολαβεί ένα σχετικά μεγάλο διάστημα, μεταξύ 18 μηνών και τριών (ακόμα και πέντε) ετών, με αποτέλεσμα πολλά projects να έλαβαν το πράσινο φως όταν οι συνθήκες ήταν πιο ελκυστικές.

Το εξωτερικό περιβάλλον όμως μεταβάλλεται και κατά κάποιο τρόπο ναρκοθετεί την όλη διαδικασία. Ως εκ τούτου, αρκετά projects που βρίσκονται σε πρώιμα στάδια μπορεί να εγκαταλειφθούν, κάτι όμως που συνήθως δεν ισχύει για αυτά που έχουν προχωρήσει (ως εκ τούτου έχουν υψηλά sunk costs) και αναγκαστικά θα πρέπει να υλοποιηθούν, προκειμένου να αρχίσουν να έχουν έσοδα – εξάλλου, κάθε μέρα που περνάει και είναι κλειστά μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων.

Πολλά από αυτά αισιοδοξούν ότι θα πιάσουν ένα «ικανοποιητικό» ποσοστό πληρότητας (για τα αμερικάνικα ξενοδοχεία η μέση επιθυμητή πληρότητα είναι 50%), που θα τους επιτρέψει (με τη συνδρομή και του εστιατορίου, που θα απευθύνεται στον τοπικό πληθυσμό) να παρουσιάσουν αρκετό cash flow για να καλύψουν τις δαπάνες τους.

Πολλά δε projects είναι αρκετά καινοτόμα, όπως είναι ένα θεματικό ξενοδοχείο, τα οποία ευελπιστούν να καλύψουν ένα κενό στην αγορά, ακόμα και εν καιρώ πανδημίας – για παράδειγμα, τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερα ξενοδοχεία διαφημίζουν τις εγκαταστάσεις τους ως εργασιακούς χώρους.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Marketing Tips

dubai, burj al arab, sails a ship-939844.jpg
Uncategorized
sarras

To Dubai με 13.000 εστιατόρια και καφέ, έχει καθιερωθεί πλέον ως ένας εμπνευσμένος γαστρονομικός προορισμός

Το Τμήμα Οικονομίας και Τουρισμού του Ντουμπάι βάζει τον επισιτιστικό κλάδο στο επίκεντρο της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης του Dubai στην εναρκτήρια έκθεση Dubai Gastronomy Industry Report Το Gastronomy Report το οποίο θα πραγματοποιείται σε ετήσια βάση επιβεβαιώνει τις καταναλωτικές

Διάβασε το άρθρο
chef, dishes, restaurant-5993951.jpg
Uncategorized
Vassilios Canellos

Ανάλυση κόστους εστιατορίου και οι 4 κύριες πηγές δαπανών

Η κατανόηση και ο έλεγχος των 4 πιο βασικών πηγών κόστους ενός εστιατορίου θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προστατεύσουν το αποτέλεσμα τους. Μία από τις κύριες προκλήσεις της λειτουργίας ενός εστιατορίου είναι η κατανόηση και η διαχείριση των διαφόρων δαπανών

Διάβασε το άρθρο
restaurant, furniture, interiors-1837150.jpg
Uncategorized
papadakispaul

Πώς ένα ξενοδοχείο έπληξε ανεπανόρθωτα τη φήμη του…

Ακόμα και σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν αντιλαμβάνονται ότι το περιβάλλον έχει αλλάξει. Οι εταιρείες αυτές “κλείνουν τα μάτια’’ στην παντοδυναμία των social media και φυσικά των sites που φιλοξενούν κριτικές. Εξακολουθούν να λειτουργούν με όρους που ίσχυαν πριν 20

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top