Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι

παράπονα επισκέπτη ξενοδοχείο

Οσοι έρχονται σε επαφή με πελάτες έχουν πολλές ιστορίες να διηγηθούν σχετικά με παράλογες απαιτήσεις (π.χ. ζητούν μεγάλες εκπτώσεις, απαιτούν άμεση παράδοση). Η ύπαρξη πελατών που εγείρουν μη ρεαλιστικές αξιώσεις και αιτήματα δεν είναι σημείο των καιρών μας, αν και μετά την πανδημία ο αριθμός τους ίσως να έχει «διογκωθεί». 

Ας δούμε όμως μερικούς λόγους για τους οποίους οι πελάτες δύναται να ζητούν τον «ουρανό με τα άστρα»:

 Συχνά αναπτύσσουν μια αίσθηση δικαιώματος λόγω εμπειριών όπου έλαβαν ειδική μεταχείριση ή δωρεάν αντικείμενα στο παρελθόν (ακόμα και από άλλη επιχείρηση – π.χ. η Amazon και η Zappos ανέβασαν τον πήχη υψηλά). Αυτό μπορεί να δημιουργήσει μη ρεαλιστικές προσδοκίες και να οδηγήσει σε παράπονα όταν δεν έχουν ξανά παρόμοια μεταχείριση.

., Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι

 Στα social media παρουσιάζονται εξωφρενικές εμπειρίες και προνόμια που λαμβάνουν οι influencers. Αυτό μπορεί να οδηγήσει ορισμένους να πιστέψουν ότι μια τέτοια μεταχείριση είναι ο κανόνας – ίσως πάλι και οι ίδιοι θεωρούν τους εαυτούς τους influencers.

 Με την άνοδο των review sites οι πελάτες, που έχουν ένα όπλο στα χέρια τους, μπορούν να εκφράσουν δημόσια τις ανησυχίες/παράπονά τους προκειμένου να λάβουν αποζημίωση. Μπορεί να δουν άλλους να λαμβάνουν εκπτώσεις ως αποτέλεσμα των παραπόνων τους και να κάνουν το ίδιο. Υψηλές βαθμολογίες και εν γένει καλές κριτικές ενδέχεται να παραπλανήσουν.

 Οι πελάτες μπορεί να έχουν υψηλές προσδοκίες λόγω παραπλανητικού μάρκετινγκ/διαφήμισης. Τότε μπορεί να νιώσουν απογοητευμένοι και να παραπονεθούν με την ελπίδα να λάβουν κάτι επιπλέον για να επανορθώσουν.

 Οι οικονομικές-κοινωνικές συνθήκες μπορεί να διαδραματίσουν ρόλο. Σε χαλεπούς καιρούς, ορισμένοι μπορεί να είναι πιο πρόθυμοι να εκφράσουν παράπονα με την ελπίδα να λάβουν εκπτώσεις ή επιστροφή χρημάτων, για να ανακουφιστούν από το οικονομικό άγχος. Το ίδιο ισχύει και με αυτούς που στην παρούσα φάση μπορεί να αντιμετωπίζουν κάθε λογής προβλήματα (π.χ. θέματα υγείας).

 Η κουλτούρα του κάθε λαού. Οι πολιτισμικές διαφορές μπορεί να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις και παράπονα (π.χ. ένας Αμερικανός τουρίστας μπορεί να θεωρεί κανονικό ένα δωμάτιο που άλλοι θεωρούν μεγάλο).

 Τα ατομικά χαρακτηριστικά. Πελάτες με χαμηλό επίπεδο νοημοσύνης, που δεν έχουν επεξεργαστεί τις πληροφορίες που έχουν πάρει (π.χ. «αν χρησιμοποιώ αποσμητικό Axe, θα βρω κοπέλα»), που είναι τελειομανείς (π.χ. θα απαιτήσουν επιστροφή προϊόντος επειδή η συσκευασία ήταν τσαλακωμένη) ή που εσκεμμένα (και συστηματικά) θέλουν να υφαρπάξουν κάτι (something for nothing). 

 Συχνά δεν έχουν επίγνωση της πραγματικότητας (π.χ. πιστεύουν ότι με το all inclusive πακέτο μπορούν να τρώνε δωρεάν σε όλα τα εστιατόρια) ή ότι ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων μπορεί να τους προσδώσει ό,τι και ένα πεντάστερο.

 Οι πελάτες έχουν έλλειψη πληροφόρησης. Ισως και το προσωπικό να απέτυχε να τους ενημερώσει σωστά (π.χ. για το πώς να χρησιμοποιήσουν σωστά το εν λόγω προϊόν ή μέχρι τι ώρα είναι ανοικτή η πισίνα). 

Του Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης  συγγραφέα, καθηγητή και εισηγητή σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων και συνεργάτητης HotelTraining.gr

., Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι

Τα εξ αποστάσεως σεμινάρια τουριστικών επαγγελμάτων της Hoteltraining είναι ασύγχρονα και απευθύνονται σε εργαζόμενους στον τουρισμό, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, στελέχη ξενοδοχεικών καταλυμάτων αλλά και σε αποφοίτους τουριστικών σχολών που θέλουν να κάνουν τα πρώτα βήματα στην καριέρα τους. Τα μαθήματα παρέχονται αποκλειστικά οnline και επιτρέπουν στον καθένα να τα παρακολουθήσει με την άνεσή του οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή. Το συνολικό κόστος είναι 49 ευρώ μαζί με το πιστοποιητικό παρακολούθησης. Μάθε περισοτερα ΕΔΩ

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top