Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

χωρίς τίτλο 2022 01 26T150217.826

Το Sensory marketing, το μάρκετινγκ δηλαδή που ανταποκρίνεται σε όλες τις αισθήσεις, δεν είναι μια νέα επιστήμη. Εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες από μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες ανά τον κόσμο.

Φυσικά και τα ξενοδοχεία έχουν όλα αυτά τα χρόνια εντάξει το sensory marketing (μάρκετινγκ των αισθήσεων) στην στρατηγική τους, αντιλαμβανόμενα ότι αυτό αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη και την ενίσχυση του πολυπόθητου customer loyalty.

Ας δούμε όμως πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να «διεγείρει» και τις πέντε αισθήσεις, θέτοντας έτσι τις βάσεις για μία αξιομνημόνευτη εμπειρία:

., Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

Οραση (sight)

Πρόκειται για το προφανές και ίσως τη μοναδική αίσθηση που αξιοποιούν τα περισσότερα ξενοδοχεία. Ο εν δυνάμει επισκέπτης θέλει ήδη κατά τη φάση της κράτησης να δει ποιοτικές φωτογραφίες του καταλύματος και του προορισμού (και φυσικά μια επαγγελματική ιστοσελίδα με πολύτιμες πληροφορίες), καθώς και βίντεο (σύμφωνα με έρευνες, 2 στους 3 ταξιδιώτες θα δουν βίντεο κατά τη διαδικασία της κράτησης).

Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι το οπτικό νεύρο θα πρέπει να «διεγερθεί» κατά την άφιξη και την παραμονή του επισκέπτη (όμορφο περιβάλλον, πεντακάθαροι χώροι, ανακαινισμένες εγκαταστάσεις, μοναδική διακόσμηση – όλα αυτά θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις εικόνες και τις πληροφορίες στο site/social media).

., Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

Αφή(touch)

Ολες οι εκφάνσεις του ξενοδοχείου επικοινωνούν μηνύματα σχετικά με το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Όπως ο αναπαυτικός και δερμάτινος καναπές στο lobby, τα μεταξωτά υφάσματα, τα λινά τραπεζομάντηλα, οι βελούδινες κουρτίνες, τα «χοντρά» χαλιά, το μεγάλο και στιβαρό κρεβάτι, η κατάλληλη θερμοκρασία και φωτισμός, οι άνετες καρέκλες, η χαρτική ύλη (π.χ. ανακυκλωμένο χαρτί) κ.λπ.

., Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

Γεύση (taste)

Και φυσικά οι γεύσεις δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από το παιχνίδι. Το φαγητό και εν γένει η ικανοποίηση του ουρανίσκου προσδιορίζουν τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών. Πιάτα γευστικά, συνταγές παραδοσιακές (με υλικά προερχόμενα από τον κήπο του ξενοδοχείου), τοπικά κοκτέιλ, φρέσκοι χυμοί, ελληνικό πρωινό, ποιοτικός καφές, μαθήματα μαγειρικής και γευσιγνωσίας και πολλά άλλα συνθέτουν το παζλ της γεύσης.

Ποιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, συνιστούν τα ζεστά σοκολατένια μπισκοτάκια που σερβίρουν στους άρτι αφιχθέντες επισκέπτες εδώ και 25 χρόνια τα ξενοδοχεία DoubleTree by Hilton.

., Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

Ακοή (sound)

Οι διάφοροι ήχοι που ακούγονται μέσα στο ξενοδοχείο μπορεί να είναι από ευχάριστοι και χαλαρωτικοί μέχρι άκρως ενοχλητικοί. Ηχοι όπως το πάφλασμα των νερών του σιντριβανιού, ένα απαλό jingle που ακούγεται στους διαδρόμους ή συγκεκριμένη μουσική που ακούγεται στο μπαρ, αλλά ακόμα και πιο «στοχευμένοι», όπως αυτό που κάνουν τα Hard Rock Hotels, που καλωσορίζουν τον επισκέπτη με αγαπημένα του τραγούδια (κατά την κράτηση τον ρωτούν ποια τραγούδια του αρέσουν).

Από την άλλη, άκρως ενοχλητικοί είναι οι εξωτερικοί θόρυβοι (π.χ. από το δρόμο, το δίπλα δωμάτιο, το ασανσέρ, το εστιατόριο), που συνήθως αναστατώνουν σφόδρα τους επισκέπτες.

Όσφρηση(smell)

Ισως η πιο «δυνατή» αίσθηση, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με συναισθήματα και, γιατί όχι, με την παιδική μας ηλικία. Πολλές αλυσίδες έχουν δημιουργήσει για κάθε brand το δικό τους signature άρωμα, προκειμένου να περαστούν στον «σκληρό δίσκο» του επισκέπτη (ενίοτε αυτά τα σκευάσματα διατίθενται προς πώληση).

Συχνά αρωματίζεται ο χώρος του lobby ή και οι διάδρομοι (ενίοτε και κάποιες από τις «προσφορές» του ξενοδοχείου, όπως το spa), αλλά και οι πετσέτες στο δωμάτιο (προκειμένου να εκπέμπουν άρωμα φρεσκάδας).

Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης

., Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο

hoteltraining.granswerhotels 2
Uncategorized
papadakispaul

Γιατί Τα Ξενοδοχεία Πρέπει να Απαντούν στα Βιογραφικά των Υποψηφίων σε Κάθε Περίπτωση

Η απάντηση στα βιογραφικά που αποστέλλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα πρέπει να αποτελεί μια κρίσιμη πρακτική για κάθε ξενοδοχείο. Δεν αφορά μόνο την ενίσχυση της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, αλλά και τη διαμόρφωση υγιών σχέσεων με τον ευρύτερο επαγγελματικό κόσμο.

Διάβασε το άρθρο
changehotel
Hospitality
papadakispaul

Πώς να Αναγνωρίσετε την Κατάλληλη Στιγμή για να Αποχωρήσετε από την Εργασία σας

Συχνά τίθεται το ερώτημα: «Είναι σωστό να φύγω από τη ξενοδοχείο που εργάζομαι μου μετά από 1 ή 2 χρόνια, ή ακόμα και μετά από 8 χρόνια;» Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή, αλλά το να αφήσετε

Διάβασε το άρθρο
fifo hotel
Uncategorized
papadakispaul

Σύστημα FIFO: Το Κλειδί για Αποτελεσματική Διαχείριση Τροφίμων στα Ξενοδοχεία και Επισιτιστικό Κλάδο

Το σύστημα FIFO, που σημαίνει “First In, First Out” (Πρώτο Μέσα, Πρώτο Έξω), είναι μια μέθοδος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείται ευρέως σε πολλούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχειακού τομέα, ειδικά στα επισιτιστικά τμήματα. Η βασική αρχή του FIFO είναι ότι τα

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top