Νέες προσεγγίσεις στη διαχείριση των εσόδων των ξενοδοχείων στην Big-Data εποχή
Revenue Management είναι η διαχείριση των εσόδων μιας επιχείρησης, ως πρακτική είναι ο οδηγός μας για την βελτιστοποίησή τους.
Revenue Management χρησιμοποιεί τις βασικές αρχές της οικονομίας, της προσφοράς και της ζήτησης. Για να λειτουργήσει ωστόσο σωστά θα πρέπει να υπάρχουν τρεις βασικές προϋποθέσεις:
.
- Η προθυμία των πελατών να πληρώσουν άλλες τιμές για το ίδιο ακριβώς προϊόν. Στο ξενοδοχειακό προιόν πολλά τμήματα της αγοράς είναι πρόθυμα να πληρώσουν διαφορετικές τιμές ανάλογα με τις συνθήκες και τις περιστάσεις. Ακόμα δε περισσότερο είναι διατεθειμένα να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για ένα ιδιαίτερο δωμάτιο (π.χ. με θέα, με πισίνα κ.λπ.)
- Η ποσότητα προϊόντος προς πώληση να ειναι αμετάβλητη και σταθερή. Η δυναμικότητα σε ολα τα ξενοδοχεία ειναι συγκεκριμένη
- Το προϊόν να θεωρείται αναλώσιμο.Tα δωμάτια ενός ξενοδοχείου θεωρουνται αναλώσιμα – αν δεν πωληθούν σήμερα, δεν θα μπορούν αύριο. να αναπληρώσουν την απώλεια
Πως εφαρμόζουμε το Revenue Management
- Θα πρεπει να καθορίσουμε το ίδιο το ξενοδοχειακό προϊόν.
- Να διαμορφώσουμε τις τιμές που μπορούν να χρησιμοποιηθούνσε κάθε ξεχωριστό τμήμα αγοράς .
- Επισης θα πρεπει να καθοριστούν τα τμήματα αγοράς στα οποία αυτό απευθύνετα
Προτεραιότητα θα πρεπει να δίνουμε στην πληρότητα και στην συνεχεία στην μέση τιμή. όσο αυξάνεται η πληρότητα τόσο μπορεί να aυξάνεται και η τιμή.
Θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και παρακολούθηση ανα συχνά διαστήματα και αναλόγως με την ζήτηση που προβλέπουμε να δημιουργούνταιτα πακέτα,οι εκπτώσεις οι ειδικές τιμέςκ.λπ. Η πρόβλεψη αυτή όμως θα πρέπει να βασίζεται και στο ιστορικό της επιχείρησης. Γι αυτό τα στατιστικά στοιχεία της θα πρέπει να ενημερώνονται και να τηρούνται.
Σύμφωνα με μελέτες το 40% των ξενοδοχείων χρησιμοποιούν apps Η αύξηση των κρατήσεων από smartphones, σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία θα απαιτήσουν γρήγορα συστήματα cloud για να τα συμπεριλάβουν στο mobile marketing