Η ιστορία των boutique hotels

χωρίς τίτλο 2021 08 01T194928.689

BY ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας γίνεται πολύ κουβέντα για τα boutique hotels. Στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Πολλά, μάλιστα, ιστορικά κτήρια, αφού αναπαλαιώνονται ή ανακατασκευάζονται, διατηρώντας όμως την αύρα της εποχής τους, βαφτίζονται ως historic boutique hotels.

., Η ιστορία των boutique hotels

Ποια ξενοδοχεία χαρακτηρίζονται ως boutique

Τα boutique ξενοδοχεία πρέπει να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές. Πρώτα από όλα, έχουν ξεχωριστό concept, μοναδική ταυτότητα (π.χ. ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή θεματολογία). Για παράδειγμα υπάρχουν boutique hotels με κεντρικό θέμα τον οίνο, τα σπορ, τη μόδα, τις τέχνες, τη μουσική κ.λπ. Η αντίληψη ότι απευθύνονται αποκλειστικά σε εύπορη πελατεία συνιστά ένα μύθο.

Δεύτερον, διεγείρουν τις αισθήσεις του επισκέπτη ο οποίος συχνά απολαύει παραμετροποιημένες υπηρεσίες σε ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον (στο εξωτερικό, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο φαγητό και στο ποτό, με τη δημιουργία εξαίρετων εστιατορίων και μπαρ).

Τρίτον, έχουν σχετικά περιορισμένο αριθμό δωματίων (συχνά έχουν και διαφορετική θεματολογία), που ξεκινά από 10 και δεν ξεπερνά τα 100 δωμάτια στο εξωτερικό (με το μέσο όρο να κυμαίνεται γύρω στα 60).

., Η ιστορία των boutique hotels

Ποιος επινόησε τον όρο;

Ο όρος «boutique hotel» γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μολονότι ήδη από τις αρχές της δεκαετίας είχαν εμφανιστεί τα πρώτα ξενοδοχεία που πληρούσαν τις προδιαγραφές που παρουσιάστηκαν, σε Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη και Λονδίνο.

Τότε ο Αμερικανός επιχειρηματίας Steven Rubell, συνιδιοκτήτης του θρυλικού Studio 54 της Νέας Υόρκης, σύγκρινε το Morgans Hotel, που άνοιξε τις πόρτες του το 1984, το οποίο διατηρούσε με τον συνεργάτη του Ian Schrager, με πιο μαζικά καταλύματα, λέγοντας ότι «είναι σαν μία boutique απέναντι σε ένα πολυκατάστημα».

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στον Τύπο της εποχής: «Hotels are like department stores. They are trying to be all things to all people. This is different, It is like a boutique»

Το Morgans Hotel, το πρώτο που έφερε το όνομα «boutique hotel», ήταν η απάντηση στα μεγάλα και απρόσωπα ξενοδοχεία της εποχής, που τότε κυριαρχούσαν στο χώρο της φιλοξενίας. Χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του και το εξαίρετο επίπεδο εξυπηρέτησης, το Morgans κατάφερε να προσελκύσει «εκλεπτυσμένη» πελατεία και ουσιαστικά να θέσει τις βάσεις για την καθιέρωση των boutique hotels – σήμερα, ακόμα και μεγάλες αλυσίδες έχουν δημιουργήσει τα δικά τους branded boutique hotels.

hotel training σεμιναρια
Uncategorized
sarras

Customer service. Τα 4 πιο συνηθισμένα λάθη

Customer service. 4 πιο συνηθισμένα λάθη. Οι περισσότερες εταιρείες δεν φημίζονται για την ποιοτική τους εξυπηρέτηση.  Ουκ ολίγες φορές υποπίπτουν σε σφάλματα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να απογοητεύσουν τους πελάτες τους. Τα

Διάβασε το άρθρο
seminars hoteltraining
Uncategorized
papadakispaul

Εργαζόμενοι στον τουρισμό επιλέγουν να κάνουν Career Break (Διάλειμμα απο την καριέρα): Τάσεις και Λόγοι

Ο τουρισμός είναι μια βιομηχανία που συχνά σχετίζεται με την εργασία υπό πίεση, Δύσκολες συνθήκες εργασίας , Συχνές αλλεπάλληλες και βραδινές βάρδιες καθως και αλλα πολλα. Ολο και περισσότερα στελέχη στον χώρο του τουρισμού επιλέγουν να κάνουν “career break,” δηλαδή να

Διάβασε το άρθρο
Ανώνυμο σχέδιο 24
Uncategorized
sarras

Γιατί τα Ξενοδοχεία στην Ελλάδα Σπανίως Επενδύουν σε Learning and Development: Οι Λόγοι και Τα Οφέλη

H απουσία τμημάτων εκπαίδευσης και ανάπτυξης “Learning and Development” στα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα που επηρεάζει την ανάπτυξη και την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τον περιορισμένο αριθμό των ξενοδοχείων που επενδύουν σε

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top