Πως μπορούν να μολυνθούν τα τρόφιμα από παθογόνους μικροοργανισμούς σε έναν χώρο εστίασης και τι πρέπει να προσέχουμε;

χωρίς τίτλο 28

Της Χριστίνας Σκουλουδάκη

Το Α και το Ω στους χώρους εστίασης είναι η υγιεινή και η ασφάλεια των χώρων, του προσωπικού και κατ’ επέκταση των ίδιων των πελατών. Για να αποφύγουμε περιπτώσεις όπου κάποιος πελάτης μπορεί να ισχυριστεί τροφική δηλητηρίαση από κάποιο φαγητό που έφαγε στον χώρο εστίασης που εργαζόμαστε ή που διοικούμε, θα πρέπει η επιχείρηση να πληρεί όλους τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής που ορίζει ο ΕΦΕΤ (Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων) και οι αρμόδιες αρχές. 

Παρακάτω αναφέρονται οι βασικές πηγές από τις οποίες μπορεί να επιμολυνθεί κάποιο τρόφιμο, και θα μπορούσε να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στην υγεία του ανθρώπου.

• Άνθρωπος: μικρόβια που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση υπάρχουν στη μύτη, στο στόμα,

στο λαιμό, στα χέρια, στα ρούχα, στο έντερο, στις πληγές, και στο δέρμα του ανθρώπου.

Συνήθως, ο άνθρωπος μολύνει τα τρόφιμα άμεσα με τα άπλυτα χέρια και το βήχα.

• Νωπά τρόφιμα: τα ωμά τρόφιμα (κρέας, αυγά, πουλερικά, οστρακοειδή), τα οποία είναι και τρόφιμα υψηλού κινδύνου,  πρέπει να διατηρούνται ξεχωριστά από τα άλλα τρόφιμα. Η διασταυρούμενη επιμόλυνση (άμεση, έμμεση ή με στάξιμο) πρέπει να αποφεύγεται με κάθε τρόπο.

• Χώμα: πρέπει να ξεπλένεται καλά από λαχανικά, γιατί μεταφέρει παθογόνα μικρόβια. Αν

ειδικά το έδαφος έχει υποστεί λίπανση με κοπριά, τότε οι μικροοργανισμοί είναι ακόμα

περισσότεροι.

• Έντομα: μεταφέρουν παθογόνα μικρόβια. Ιδιαίτερα, οι μύγες και οι κατσαρίδες αποτελούν

κίνδυνο για τη μετάδοση βακτηρίων λόγω των διαφορετικών συνηθειών τους και των

χώρων που συχνάζουν.

• Τρωκτικά: τα ποντίκια και οι αρουραίοι είναι φορείς επικίνδυνων μικροβίων. Τα τρόφιμα

μπορεί να επιμολυνθούν από τα περιττώματά τους, τις τρίχες, τα ούρα και το ροκάνισμα. Οι

επιφάνειες που έχουν μολυνθεί από τα τρωκτικά, θα πρέπει να απολυμαίνονται άμεσα και

τα μολυσμένα τρόφιμα να απορρίπτονται.

• Ζώα και πουλιά: τα οικόσιτα και άγρια ζώα μεταφέρουν με το σώμα, τις τρίχες, τα πόδια,

τα σάλια και τα περιττώματά τους επικίνδυνα μικρόβια. Τα μικρόβια αυτά είναι δυνατόν να

μολύνουν τους χώρους των τροφίμων και κατ’ επέκταση τα ίδια τα τρόφιμα. Επίσης,

άρρωστα ζώα πριν από τη σφαγή τους, δίνουν προϊόντα ζωικής προελεύσεως (κρέας, γάλα,

κ.λπ.) μολυσμένα.

• Αέρας και σκόνη: για την προστασία των τροφίμων από τα μικρόβια που βρίσκονται στον

αέρα, αυτά θα πρέπει να καλύπτονται υποχρεωτικά για να αποφευχθεί η οποιαδήποτε πιθανότητα επιμόλυνσης.

• Απορρίμματα: η συχνή απομάκρυνση των απορριμμάτων και των υπολειμμάτων,

προφυλάσσει τα τρόφιμα από τις επιμολύνσεις. Η σωστή διαχείριση των απορριμμάτων

περιορίζει, επίσης, την προσέλκυση εντόμων και τρωκτικών. Το προσωπικό πρέπει να

πλένει καλά τα χέρια του, αν ασχοληθεί με την απόρριψη απορριμμάτων.

• Επιφάνειες επεξεργασίας τροφίμων, εξοπλισμός και σκεύη: οι πάγκοι εργασίας, τα

μηχανήματα και τα σκεύη θα πρέπει να καθαρίζονται καλά από τα υπολείμματα των

τροφίμων και να απολυμαίνονται πολλές φορές γιατί ευνοούν την ανάπτυξη των

παθογόνων μικροβίων.

• Νερό: το νερό που χρησιμοποιείται σε ένα χώρο παραγωγής τροφίμων ή μαζικής εστίασης

θα πρέπει να είναι καθαρό και πόσιμο, αλλιώς μπορεί να μολύνει τα τρόφιμα με επικίνδυνα

μικρόβια.

Περισσότερα για την Ασφάλεια και την Υγιεινή αλλά και της ασφαλούς συμπεριφοράς και εργασίας του προσωπικού, θα βρείτε στο παρακάτω σεμινάριο “Ασφάλεια και Υγιεινή στους χώρους εστίασης”.

hoteltraining greece
Uncategorized
papadakispaul

Ανατροπές στα Φιλοδωρήματα-Tips-Πουρμπουάρ με Νέο Σύστημα Χωρίς Φόρους και Ασφαλιστικές Εισφορές

Από τον επόμενο μήνα 1η Νοεμβρίου, ξεκινά η εφαρμογή ενός νέου συστήματος αφορολόγητων φιλοδωρημάτων για τους εργαζόμενους. Λόγω της συνεχούς αυξανόμενης χρήσης των POS, το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να τροποποιήσει τον τρόπο φορολόγησης των φιλοδωρημάτων που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στην

Διάβασε το άρθρο
want my money back hoteltraining.gr
Uncategorized
papadakispaul

Τα “Παράξενα” Παράπονα των Βρετανών Τουριστών και η Αναζήτηση Αποζημιώσεων

Οι Βρετανοί τουρίστες έχουν τις δικές τους προτιμήσεις και προσδοκίες όταν ταξιδεύουν. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι κάνουν αρκετά παράπονα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, είτε αυτά είναι συνηθισμένα είτε πιο ιδιαίτερα και παράξενα. Γιατί όμως οι Βρετανοί τουρίστες παραπονιούνται

Διάβασε το άρθρο
cvhoteltraining
Uncategorized
papadakispaul

254 Αιτήσεις για Εργασία σε Ξενοδοχεία στο LinkedIn και Μόνο Δύο Ραντεβού για Συνέντευξη. Μήπως Δεν Είναι Τελικά Η Πλατφόρμα Ευρέσεως Εργασίας Που Πιστεύαμε

Οι αριθμοί είναι αποκαρδιωτικοί. Μετά από 254 αιτήσεις για θέσεις εργασίας σε ξενοδοχεία μέσω LinkedIn, ο αναγνώστης μας, Τ.Α., κατάφερε να κλείσει μόνο δύο συνεντεύξεις. Και τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Στην πρώτη συνέντευξη, λίγο πριν την πραγματοποίησή της, ενημερώθηκε ότι

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top