Πώς να χειριστείτε ένα παράπονο στο εστιατόριο…

χωρίς τίτλο 24

Η διαχείριση ενός παραπόνου στο εστιατόριο και όχι μόνο, απαιτεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς. Ο στόχος είναι πάντα (ή σχεδόν πάντα, αν μιλάμε για κακόβουλο πελάτη) ένας: να επιλυθεί άμεσα και προς όφελος του επισκέπτη (ορισμένες επιχειρήσεις πάνε το έξτρα μίλι, δίνουν το κάτι παραπάνω, κερδίζοντας τον πελάτη εφ’ όρου ζωής). 

, Πώς να χειριστείτε ένα παράπονο στο εστιατόριο…

Ας δούμε ένα πραγματικό περιστατικό, που είναι αρκετά συνηθισμένο στο χώρο της εστίασης, σε εστιατόριο της Αμερικής.Μία Παρασκευή βράδυ, γύρω στις 8.30 και ενώ δεν έπεφτε καρφίτσα, ο σερβιτόρος έτρεχε διαρκώς πάνω κάτω, παίρνοντας παραγγελίες, σερβίροντας και συνοδεύοντας τους επισκέπτες στο τραπέζι τους. Σε ένα από αυτά τα τραπέζια ένα ζευγάρι έπινε κρασί και είχε παραγγείλει δύο επιδόρπια και δύο μπριζόλες.Γύρω στις 9.30, μία ώρα μετά, το εν λόγω ζευγάρι παραπονέθηκε ευγενικά επειδή δεν είχαν καταφθάσει ούτε καν τα επιδόρπια. Ανήσυχος ο σερβιτόρος, μεταβαίνει στην κουζίνα όπου όμως διαπιστώνει ότι δεν υπήρχε τέτοια παραγγελία. Οι χειρότεροί του φόβοι είχαν επιβεβαιωθεί. Είχε ξεχάσει το έντυπο της παραγγελίας στην τσέπη του.Γεμάτος ντροπή, πάει στο τραπέζι όπου αφού ζητάει ταπεινά συγγνώμη, τους εξηγεί με παραστατικό τρόπο (σ.σ. η γλώσσα του σώματος σε αυτή τη φάση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη) το περιστατικό. Το ζευγάρι, εκτιμώντας την ειλικρίνειά του, έδειξε κατανόηση, ωστόσο αρνήθηκε ευγενικά να περιμένει άλλο μέχρι να ετοιμαστεί το φαγητό του. Του είπε επίσης ότι εκείνο το απόγευμα ήπιε δύο μπουκάλια κρασί και είχε μια υπέροχη βραδιά χωρίς τα παιδιά, τα οποία φρόντιζε η babysitter. Όμως θα έπρεπε σε λίγο να αποχωρήσει.

 Το ερώτημα τώρα είναι τι προσφέρουμε στον επισκέπτη για να τον ικανοποιήσουμε. Το τι θέλει ένας επισκέπτης όταν παραπονείται ποικίλει ανάλογα με τη φύση του παραπόνου και το μέγεθος της «ζημιάς» (θέλω να πιστεύω ότι δεν θα υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που θα αρνηθούν έστω να κεράσουν το κρασί, διατεινόμενοι ότι το ζευγάρι δεν ενοχλήθηκε σφόδρα από το παράπτωμα αυτό).

Ο σερβιτόρος, με τις ευλογίες της διεύθυνσης, έκανε το σωστό: αφού τους ζήτησε για άλλη μια φορά συγγνώμη, τους κέρασε το κρασί και τους έδωσε εκπτωτικά κουπόνια για την επόμενη επίσκεψή τους. Πράγματι, το ζευγάρι επέστρεψε τον επόμενο μήνα και είχε μία υπέροχη εμπειρία. Εκτοτε, επιστρέφει κάθε μήνα, συχνά και δύο η τρεις φορές, άλλοτε μόνο του και άλλοτε με τα παιδιά (service recovery paradox – το παράδοξο κατά το οποίο μία αποτελεσματική διαχείριση παραπόνου ενίσχυσε περαιτέρω την πιστότητα του πελάτη).

Αναρτήθηκε από Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης

Στο παρακάτω Link μπορείτε να παρακολουθήσετε το σεμινάριο “Διαχείρισης Παραπόνων του Κυρίου Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη

Opera pms seminar greece
Uncategorized
papadakispaul

Opera PMS: Το Νέο Ασύγχρονο Σεμινάριο Ξενοδοχειακού Λογισμικού στην Hoteltraining.gr

Η Hoteltraining.gr ανακοινώνει την έναρξη ενός νέου εξ αποστάσεως σεμιναρίου για το Opera Property Management System (PMS), το οποίο θα είναι διαθέσιμο μέσα στον Απρίλιο. Το σεμινάριο θα είναι ασύγχρονο, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να το παρακολουθήσουν με τον δικό τους ρυθμό, όποτε και

Διάβασε το άρθρο
@hoteltraining.gr
Uncategorized
papadakispaul

Το Σύνδρομο της “Άψυχης Πολυτέλειας”. Πάσχουν πολλά ξενοδοχεία και εστιατόρια στην Ελλάδα

Η πολυτέλεια είναι έννοια που πολλοί επιθυμούν να προσφέρουν και να απολαμβάνουν. Όμως, υπάρχει μια παγίδα που παραμονεύει στη βιομηχανία της φιλοξενίας και της εστίασης: το σύνδρομο της άψυχης πολυτέλειας. Είναι η κατάσταση στην οποία ένας χώρος φαίνεται πολυτελής, έχει

Διάβασε το άρθρο
kariera
Uncategorized
papadakispaul

Hoteltraining.gr: Συμμετοχή στο Tourism Meeting Point 2025

Η Hoteltraining.gr με μεγάλη χαρά συμμετέχει στο Tourism Meeting Point 2025, που διοργανώνεται από το Kariera.gr και τη Workathlon στις 8 Φεβρουαρίου 2025 Στο Ηράκλειο και συγκεκριμένα στο Ξενοδοχείο Galaxy. Το event, που θα πραγματοποιηθεί με στρατηγικούς συνεργάτες την Bar Academy και την Hoteltraining.gr και Gold Sponsor Domes Resorts, αποτελεί την

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top