Οι σερβιτόροι είναι αυτοί που συναντούν τους πελάτες ενός εστιατορίου από την πρώτη στιγμή που θα εισέλθουν και οι τελευταιοι που τους αποχαιρετούν αποχωρόντας απο αυτό. Η εξυπηρέτηση και η συμπεριφορά του είναι σημαντικά στοιχεία που βοηθούν στην επιτυχή πορεία του.
Ένας σερβιτόρος, πρέπει να έχει περίσια υπομονή, ευγένεια, προθυμία στο να προσφέρει, να είναι διακριτικός, να αγαπά την τάξη και την καθαριότητα και να παρέχει υψηλές υπηρεσίες για να ευχαριστεί και να ικανοποιεί τους πελάτες του, συμβάλλοντας παράλληλα και στη καλή φήμη του χώρου όπου εργάζεται.
.
Ενας σερβιτόρος κάνει όσο πιο καλή προετοιμασία γίνεται για να είναι οργανωμένο το εστιατόριο και κάνει ό,τι χρειαστεί για να μην τρέχει, όταν έρθει ο κόσμος, για πράγματα που θα έπρεπε να είχαν ήδη γίνει.
Ένας καλός σερβιτόρος θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι γνωρίζει πολύ καλά όχι μόνο όλα τα προϊόντα του μενού του, αλλά και τον τρόπο παρασκευής αυτών. Έτσι, θα είναι σε θέση να προτείνει με ειλικρίνεια στους πελάτες και να εξηγήσει ό,τι του ζητηθεί. Οι γνώσεις αυτές θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με μέτρο κι όχι κουραστικά ή επιδεικτικά.
Ο σερβιτόρος πρέπει να ξέρει έστω βασικές γνώσεις γύρω απο το κρασί. Να μιλά για την περιοχή παραγωγής του κρασιού και για τα υπόλοιπα κρασιά της. Είναι σημαντικό να περιγράφει το χρώμα, το άρωμα και τις εντυπώσεις που δημιουργεί το κρασί στο στόμα εξηγώντας ότι οφείλονται στο οικοσύστημα, την ποικιλία, την τεχνική οινοποίησης ή στην παλαίωση. Ο σερβιτόρος πρέπει επίσης να μπορεί να το συγκρίνει με τα υπόλοιπα κρασιά που ένας πελάτης γνωρίζει. Αυτά τα στοιχεία είναι ένα επιπλέον πλεονέκτημα που θα αυξήσει την εμπιστοσύνη του πελάτη προς τον σερβιτόρο.
Ο σερβιτόρος θα πρέπει να είναι χαμογελαστός και ευδιάθετος διότι οι πελάτες έχουν έρθει στο μαγαζί για να διασκεδάσουν και να περάσουν καλά και δε θέλουν να βλέπουν το σερβιτόρο με κατεβασμένα μούτρα η ακόμα και με νεύρα.
.
Ο σερβιτόρος πρέπει να είναι ήρεμος και με επαγγελματικό τρόπο να μπορεί να διαχειρίζεται τα παράπονα και τους ενίοτε κακούς τρόπους των πελατών τα οποία ειναι σίγουρο ότι κατα διαστήματα θα υπάρχουν.
Ένας σερβιτόρος πρέπει να είναι διορατικός και να μπορεί να διαβάζει τις κινήσεις και τις ανάγκης του πελάτη