McDonald’s, KFC και Burger King: Η Δύναμη των Χρωμάτων στο Branding τους


Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί McDonald’s, KFC, Burger King και σχεδόν κάθε μεγάλη αλυσίδα fast food χρησιμοποιεί τα χρώματα κόκκινο και κίτρινο; Δεν είναι καθόλου τυχαίο. Πίσω από αυτή την επιλογή βρίσκεται μια πανίσχυρη στρατηγική: το colour marketing.

Η Ψυχολογία Πίσω από το Κόκκινο και το Κίτρινο

Το κόκκινο είναι ένα χρώμα που τραβάει άμεσα την προσοχή. Προκαλεί μια αίσθηση επείγοντος και επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων. Αυτό το καθιστά ιδανικό για χώρους όπου θέλεις οι άνθρωποι να παραγγείλουν γρήγορα.

Το κίτρινο από την άλλη πλευρά, σχετίζεται με τη χαρά, την ενέργεια και την αισιοδοξία. Ενισχύει τη διάθεση και δημιουργεί έναν πιο φιλικό και ζεστό χώρο. Όταν συνδυάζεται με το κόκκινο, ο εγκέφαλος ερεθίζεται με τρόπο που αυξάνει την πείνα και την παρόρμηση για κατανάλωση φαγητού.

Παραδείγματα Διάσημων Fast Food

  • McDonald’s: Κόκκινο λογότυπο με έντονο κίτρινο “M”. Συνώνυμο της ταχύτητας και της απόλαυσης.
  • KFC: Το κόκκινο κυριαρχεί, ενώ το λευκό υπογραμμίζει την καθαρότητα και την αξιοπιστία.
  • Burger King: Χρησιμοποιεί κόκκινο και κίτρινο με μπλε ως δευτερεύον χρώμα – συμβολίζοντας φιλικότητα και εμπιστοσύνη.
  • Popeyes: Κυρίαρχο πορτοκαλί, παραλλαγή του κόκκινου – με έμφαση στην ένταση και την ενέργεια.
  • Goodys: Σπιτική γεύση, ένταση και έντονο κόκκινο χρώμα

Η Στρατηγική του Colour Marketing

Το colour marketing είναι ένας τομέας του μάρκετινγκ που εξετάζει πώς τα χρώματα επηρεάζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Δεν περιορίζεται στα fast food – χρησιμοποιείται παντού: από luxury brands που επιλέγουν μαύρο για να αποπνέουν κύρος, μέχρι φαρμακευτικές που επιλέγουν πράσινο και μπλε για να μεταφέρουν ηρεμία και ασφάλεια.

Στα fast food, όμως, το παιχνίδι παίζεται αλλιώς: τα χρώματα στοχεύουν στον εγκέφαλο ώστε να πείνα, ενθουσιασμό, δράση και ευχαρίστηση να ενεργοποιούνται σχεδόν αντανακλαστικά.

Την επόμενη φορά που θα παραγγείλεις από το αγαπημένο σου fast food, ρίξε μια ματιά στα χρώματα γύρω σου. Κάθε κόκκινο και κάθε κίτρινο έχει σκοπό: να σε κάνει να πεινάς περισσότερο και να παραγγείλεις πιο γρήγορα. Είναι ένα ψυχολογικό παιχνίδι, και οι μεγάλοι παίκτες ξέρουν να το παίζουν καλά.

Κύλιση στην κορυφή