Εξυπηρέτηση του πελάτη και εμπειρία του πελάτη. Είναι το ίδιο;

Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης

Συχνά στα σεμινάρια οι συμμετέχοντες ρωτούν αν η ‘’εξυπηρέτηση του πελάτη’’ (customer service) και η ‘’εμπειρία του πελάτη’’ (customer experience ή CX) είναι δύο ταυτόσημες έννοιες. Αν όχι, τότε σε τι διαφέρουν;Η αλήθεια είναι ότι οι δύο αυτές έννοιες συνδέονται, καθώς η μία υπάγεται στην άλλη. Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, ας δούμε πρώτα τι σημαίνουν ακριβώς οι δύο όροι. 

Εξυπηρέτηση του πελάτη είναι όλες οι επαφές (interactions) που έχει ο πελάτης (δια ζώσης ή ηλεκτρονικά) με το προσωπικό της εταιρείας. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι το customer service δεν είναι απλώς ένα τμήμα (στο οποίο «καταλήγει» ο πελάτης όταν έχει πρόβλημα ή παράπονο), αλλά είναι ευθύνη όλων μέσα στην εταιρεία. Σε ένα ξενοδοχείο, για παράδειγμα, customer service ασκούν όλοι οι εργαζόμενοι που έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη, π.χ. receptionist, barista, σερβιτόρος, καμαριέρα, σεφ και πολλοί άλλοι. Αντιλαμβανόμαστε φυσικά ότι έστω και ένας από αυτούς «να μην θέλει ή να μην μπορεί» να προσφέρει ποιοτική εξυπηρέτηση (π.χ. είναι αδιάφορος ή αγενής), τότε ο επισκέπτης θα δυσανασχετήσει.

Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει ένας πιο ”φρέσκος” όρος, αυτός της εμπειρίας του πελάτη, για να περιγράψει κάθε επαφή που έχει αυτός με την επιχείρηση και τα προϊόντα της, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και το σκέλος της εξυπηρέτησης. Το customer experience περιγράφει όλο το ‘’ταξίδι’’ του πελάτη με την εταιρεία, όλες τις επαφές (touchpoints) που έχει μαζί της, από την αρχή μέχρι το τέλος. Για παράδειγμα, ο χρήστης διαβάζει τις κριτικές (και τις απαντήσεις), περιηγείται στο site (π.χ. το όποιο μπορεί να είναι δύσχρηστο), βλέπει ένα σχετικό και άκρως περιγραφικό video, διαβάζει εταιρικές αναρτήσεις (π.χ. ‘’10 πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος στο νησί’’), καταφθάνει στο ξενοδοχείο (όπου, αλληλοεπιδρώντας και με τις 5 αισθήσεις, παρατηρεί τα πάντα, από τις πινακίδες και το πάρκινγκ, μέχρι τα χρώματα, τις μυρωδιές, τα amenities του δωματίου και πολλά άλλα) και τέλος αποχωρεί (π.χ. ένα ευχαριστήριο μήνυμα του έρχεται δύο μέρες μετά, ενθαρρύνοντάς τον να γράψει κριτική). 

.

table, wine, invite-2439953.jpg
Uncategorized
Vassilios Canellos

Καταστροφικοί συνδυασμοί κρασιού και φαγητού

Συντάκτης άρθρου :Βασίλειος Κανέλλος στο fnb-pro.gr Έχετε προτείνει ποτέ ένα κρασί που δεν ταίριαζε καθόλου με το φαγητό που έτρωγε ο πελάτης; Μην ανησυχείτε: μαθαίνει κανείς περισσότερα από την αποτυχία, παρά από την επιτυχία. Παρόλο που  οι συνδυασμοί φαγητού και

Διάβασε το άρθρο
chef, cook, plate-2585791.jpg
Uncategorized
sarras

Δοκιμάσαμε την online πλατφόρμα μαθημάτων μαγειρικής που οι καθηγητές είναι κάτοχοι Michelin Αστεριών και αυτές είναι οι εντυπώσεις μας

Τα τελευταία χρόνια η γαστρονομική εκπαίδευση γνώρισε μια άνθηση χωρίς προηγούμενο. Σε αυτό βοήθησαν και οι νέες τεχνολογίες οι οποίες με εξ αποστάσεως μαθήματα μπόρεσαν να μεταλαμπαδεύσουν γνώσεις σε όσους τις αναζητούσαν. Σε αυτη την κατηγορία βρίσκεται το Scoolinary, μια

Διάβασε το άρθρο
ferry boat, ship, ocean-123059.jpg
Uncategorized
sarras

Ο ασυνήθιστος τρόπος που μοιράζονται τα φιλοδωρήματα(tips) στο προσωπικό των κρουαζιερόπλοιων

Στον κλάδο της κρουαζιέρας υπάρχει ένας τελείως διαφορετικός τρόπος με τον οποίο διανέμονται τα φιλοδωρήματα στο προσωπικό. Σε κάθε επιβάτη προστίθεται ένα συγκεκριμένο ποσό φιλοδωρήματος το οποίο διαφέρει σύμφωνα με αυτό το ποσό που έχει ορίσει κάθε εταιρεία. . Αυτό

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top