Η ιστορία των boutique hotels

Σχέδιο χωρίς τίτλο - 2021-08-01T194928.689

BY ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας γίνεται πολύ κουβέντα για τα boutique hotels. Στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Πολλά, μάλιστα, ιστορικά κτήρια, αφού αναπαλαιώνονται ή ανακατασκευάζονται, διατηρώντας όμως την αύρα της εποχής τους, βαφτίζονται ως historic boutique hotels.

.

Ποια ξενοδοχεία χαρακτηρίζονται ως boutique

Τα boutique ξενοδοχεία πρέπει να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές. Πρώτα από όλα, έχουν ξεχωριστό concept, μοναδική ταυτότητα (π.χ. ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή θεματολογία). Για παράδειγμα υπάρχουν boutique hotels με κεντρικό θέμα τον οίνο, τα σπορ, τη μόδα, τις τέχνες, τη μουσική κ.λπ. Η αντίληψη ότι απευθύνονται αποκλειστικά σε εύπορη πελατεία συνιστά ένα μύθο.

Δεύτερον, διεγείρουν τις αισθήσεις του επισκέπτη ο οποίος συχνά απολαύει παραμετροποιημένες υπηρεσίες σε ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον (στο εξωτερικό, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο φαγητό και στο ποτό, με τη δημιουργία εξαίρετων εστιατορίων και μπαρ).

Τρίτον, έχουν σχετικά περιορισμένο αριθμό δωματίων (συχνά έχουν και διαφορετική θεματολογία), που ξεκινά από 10 και δεν ξεπερνά τα 100 δωμάτια στο εξωτερικό (με το μέσο όρο να κυμαίνεται γύρω στα 60).

.

Ποιος επινόησε τον όρο;

Ο όρος «boutique hotel» γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μολονότι ήδη από τις αρχές της δεκαετίας είχαν εμφανιστεί τα πρώτα ξενοδοχεία που πληρούσαν τις προδιαγραφές που παρουσιάστηκαν, σε Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη και Λονδίνο.

Τότε ο Αμερικανός επιχειρηματίας Steven Rubell, συνιδιοκτήτης του θρυλικού Studio 54 της Νέας Υόρκης, σύγκρινε το Morgans Hotel, που άνοιξε τις πόρτες του το 1984, το οποίο διατηρούσε με τον συνεργάτη του Ian Schrager, με πιο μαζικά καταλύματα, λέγοντας ότι «είναι σαν μία boutique απέναντι σε ένα πολυκατάστημα».

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στον Τύπο της εποχής: «Hotels are like department stores. They are trying to be all things to all people. This is different, It is like a boutique»

Το Morgans Hotel, το πρώτο που έφερε το όνομα «boutique hotel», ήταν η απάντηση στα μεγάλα και απρόσωπα ξενοδοχεία της εποχής, που τότε κυριαρχούσαν στο χώρο της φιλοξενίας. Χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του και το εξαίρετο επίπεδο εξυπηρέτησης, το Morgans κατάφερε να προσελκύσει «εκλεπτυσμένη» πελατεία και ουσιαστικά να θέσει τις βάσεις για την καθιέρωση των boutique hotels – σήμερα, ακόμα και μεγάλες αλυσίδες έχουν δημιουργήσει τα δικά τους branded boutique hotels.

Uncategorized
sarras

“Τρελά” πράγματα που ξέχασαν φιλοξενούμενοι σε ξενοδοχεία και βρήκαν οι εργαζόμενοι

Παρακάτω θα δούμε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις που πελάτες ξενοδοχείων ξέχασαν κάποια πράγματα που είχαν μαζί τους κατα την διάρκεια της διαμονής τους. Σίγουρα όλοι οι εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία έχουν να διηγηθούν κάτι αντίστοιχο αλλά οι παρακάτω περιπτώσεις ξεχωρίζουν. 1)Προσθετικό πόδι

Διάβασε το άρθρο
hotel, france, vittel-1623064.jpg
Uncategorized
sarras

Ένας ξενοδοχειακός όμιλος προσφέρει μία ασυνήθιστη παροχή στους εργαζόμενους του

Μια αλυσίδα ξενοδοχείων με έδρα την Γερμανία σημείωσε άνοδο 25% στις αιτήσεις εργασίας αφού προτίθεται να πληρώσει για τατουάζ, piercing ακόμα και την κόμμωση του προσωπικού . Ο ξενοδοχειακός όμιλος Ruby Hotels, ο οποίος διαθέτει δώδεκα ξενοδοχεία σε όλη την

Διάβασε το άρθρο
Σχέδιο χωρίς τίτλο
Uncategorized
papadakispaul

Protel Εκμάθηση Εξ αποστάσεως

Η Hoteltraining.gr υλοποιεί το εξ απποστάσεως σεμινάριο “PROTEL”, με σκοπό οι συμμετέχοντες να γίνουν άριστοι γνώστες του λογισμικού αυτού, εμπλουτίζοντας κατ’ αυτό τον τρόπο το βιογραφικό τους. Η γνώση του χειρισμού του Protel, θεωρείται απαραίτητη σε όσους στοχεύουν σε μια

Διάβασε το άρθρο
Scroll to Top